Mattias Holmén
Medlem
Varför tar flyger man inte 2 turer till LAX på FF kampanjen istället för 40 inrikes? Ger 24,000p för 13,000 kr i PLUS.
Jag försöker bara förstår...
Jag försöker bara förstår...
Varför tar flyger man inte 2 turer till LAX på FF kampanjen istället för 40 inrikes? Ger 24,000p för 13,000 kr i PLUS.
Jag försöker bara förstår...![]()
Planen är att flyga 40 gånger (har redan 5 flights) mellan MMX och ARN under en vecka. 6 flighter om dagen. På grund av begränsad ledighet ifrån jobbet har jag klämt ihop det så mycket som möjligt.
Vad tror ni om upplägget? Ca. 40+ minuter bytestid mellan varje flight. Priset landar på cirkus 15 000 kr. Ett litet pris att betala för att fylla ett annars tomt år och risken att förlora möjligheten till lifetime.
Saknar omkring 40k poäng. [...]
Är glad om jag kommer under 20k. Tänkte att jag skulle försöka pricka in 23 december 2019 – 12 januari 2020 så blir det ju en fartfylld vecka men en och annan Carlsberg i loungen på Arlanda.
Och med det får jag tacka för dagen asgarv!när ska SAS inse att glascola är det som gäller??
@Mattias Holmén, samtidigt som jag likt du också föredrar en T/R till LAX i PLUS så handlar tråden om segment. Som jag tidigare skrivit. Visst hade det varit smidigt med kreditkort och en och annan tur till LAX. Saken är bara den att kreditkort i detta fallet inte är ett alternativ, och om jag skulle flyga CPH-LAX T/R i PLUS tills jag kommer upp i guld så skulle det innebära en dubblering av kostnaderna om inte mer, och för att inte tala om frånvaro från jobbet. Tillslut skulle man nog även hamna på något NSA lista.![]()
Man hinner dock inte In-N-Out om man ska ta vändande plan...Ja det stämmer, det skulle kosta 3x6000kr (18,000kr) för 3x12000p (36,000p).
Men betydligt trevligare med vändande plan på LAX, med obligatorisk IN-N-OUT burgare
Edit: som EBG så får du även 25% extra vilket då betyder 36,000x1,25 (45,000p). Tada!![]()
Man hinner dock inte In-N-Out om man ska ta vändande plan...
Man hinner dock inte In-N-Out om man ska ta vändande plan...
Touché![]()
Men det borde kanske gå att få någon att köpa och leverera på LAX, men då missar man ju halva grejen tyvärr med att äta vid landningsbanan.Där ströks det alternativet!![]()