Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Halvlek och lunchdags, fick bli en tapcola från loungen (när ska SAS inse att glascola är det som gäller??) och en halv burgare från Max. En sak som jag har märkt är att det inte riktigt finns någon aptit hos mig. Vet inte om det beror på stressen eller på att jag i princip suttit stilla hela dagen i olika plåtburkar. Men jag försöker ändå ta ett par varv runt terminalen när chansen finns.

Stockholm-Malmö
SK109 A320 (Bonus: Sprillans ny livery och insida)
16:10 (16:40) - 17:20 (?)


Klockan är 16:57 ombord på denna ostoppbara best som är A320:an, kaffet skall precis serveras. Mmmm.. Något sent iväg, men i denna maskin skulle jag kunna spendera resten av mina dagar. Inga klagomål hittills, bara flyt.

Oerhört mycket turbulens sista biten, trodde aldrig att jag skulle vara så glad över att landa på Sturup.

Bara två kvar nu, huvudet snurrar som tvättmaskinen där hemma, får se om man åker på dykarsjukan innan hemkomst. :rolleyes:

Fortsättning följer!
 

Attachments

  • 20191219_161308.jpg
    20191219_161308.jpg
    32,3 KB · Visningar: 597
  • 20191219_160735.jpg
    20191219_160735.jpg
    35,4 KB · Visningar: 563
Last edited:
Malmö-Stockholm
SK126 A320
19:25(19:45) - 20:35 (20:40)

Nervositeten når nya höjder, bokstavligt talat! 11 000 meter! Väldigt liten marginal mellan byterna i Stockholm, man är ju inte sugen på att spendera julhelgen på Arlanda! Särskilt inte på T4!! Kom igen nu SK126, gasa!!! Vad gör man inte för lifetime gold? Föreställ er en hel livstid fylld med recognicion och CU's. Haha.:D

Stockholm-Malmö
SK125 A319 (Bonus: Retro livery) (Denna gång även korrekt flygplan angivet)
21:15 (21:35) - 22:25 (?)

Sista åkturen för idag, självklart i en A319:a, cirkeln är sluten. Saknas bara en återställare, d.v.s en väl efterlängtad GT.

GT:n slut och allt var förgäves... Fick nöja mig med en Mikeller som tröst.

Slutsats av testrun:
Det är genomförbart, men oerhört tröttsamt. Det sätter verkligen ens tålamod på prov. Vissa ögonblick är hysteriskt kul, andra hysteriska åt det andra hållet. :mad:

Det är dock det absolut billigaste och mest unika sättet att kamma hem guld detta år. Klart värt. Kommer att göras igen!
 

Attachments

  • 20191219_225436.jpg
    20191219_225436.jpg
    82,7 KB · Visningar: 531
  • 20191219_221308.jpg
    20191219_221308.jpg
    30,2 KB · Visningar: 562
Malmö-Stockholm
SK126 A320
19:25(19:45) - 20:35 (20:40)

Nervositeten når nya höjder, bokstavligt talat! 11 000 meter! Väldigt liten marginal mellan byterna i Stockholm, man är ju inte sugen på att spendera julhelgen på Arlanda! Särskilt inte på T4!! Kom igen nu SK126, gasa!!! Vad gör man inte för lifetime gold? Föreställ er en hel livstid fylld med recognicion och CU's. Haha.:D

Stockholm-Malmö
SK125 A319 (Bonus: Retro livery) (Denna gång även korrekt flygplan angivet)
21:15 (21:35) - 22:25 (?)

Sista åkturen för idag, självklart i en A319:a, cirkeln är sluten. Saknas bara en återställare, d.v.s en väl efterlängtad GT.

GT:n slut och allt var förgäves... Fick nöja mig med en Mikeller som tröst.

Slutsats av testrun:
Det är genomförbart, men oerhört tröttsamt. Det sätter verkligen ens tålamod på prov. Vissa ögonblick är hysteriskt kul, andra hysteriska åt det andra hållet. :mad:

Det är dock det absolut billigaste och mest unika sättet att kamma hem guld detta år. Klart värt. Kommer att göras igen!

När går nästa 6-ling? Kanske joinar som stöd!
 
OBS!!! @Skogi sist jag gjorde detta för ett år sedan (ej 40 flighter på en vecka men rätt liknande upplägg) så flög jag många per dag. Och jag fick efterregistrera rätt många flighter med guldsupporten. Många flighter registrerades inte av systemet. SAS support skyllde på att när det är så kort tid mellan flighter så registrerar inte systemet trots att allt var inlagt korrekt. Ville ge dig en headsup och att du sparar alla dina flighters 6-taliga bokstäver och nummer referens (SAS kallar det boknings ref.)!

Sedan om detta händer så var lite förberedd på att de undrar lite grejer. Killen jag pratade med sade "detta kommer göra dig riktigt känd på supporten, har aldrig hört om någon som gjort så här". Det var många adjektiv som användes, men riktigt hjälpsam och trevlig kille. Sedan kom en del följdfrågor... Men allt löste sig och det tog några timmar så var allt löst.
 
Toppen