Och MAS krishantering står som vanligt still. Inte en chans att jag flyger med det bolaget framgent.
Lite OT kanske, men.
Jag har en god vän till mig som arbetar som pilot. När vi pratade om det mystiska försvinnandet av MH370 och lite runt om kring det.
Han berättade för mig att MH var ett oseriöst flygbolag och han skulle i största utsträckning undvika att flyga med dem. Någon som har erfarenheter av MH och hur de är som bolag samt hur det står sig med konkurrenter som ex SQ/THAI? Skulle vara intressant att höra!
Jag har ingen faktagrund att säga att Malaysia Airlines är vare sig säkra eller osäkra att flyga med. Men OM det stämmer att de den här gången har blivit nedskjutna så hade knappast utgången blivit särskilt mycket annorlunda om det hade handlat om ett annat, "säkrare" flygbolag. Terrorism, galningar och andras brister är svårt, om inte omöjligt, att helt skydda sig emot.
Vad gäller MH370 så vet vi ju fortfarande inte vad som hände. Så vi ska nog inte vara för snabba att dömma ut MH som ett osäkert flygbolag att resa med baserat på den här senaste händelsen.