Senaste nytt

Lufthansa moment 22 [LH strejk 27/7 2022]

SK989

Medlem
Nu är jag förbannad på riktigt, det enda som erbjuds är hemresa 3/8. Agenten kunde inte boka om mig till annat Star Alliance bolag utöver Lufthansa om jag inte betalade fair difference. Nu blir det HUACA ändå efter 1h och 40 minuter.
Påminner om min situation i Framkfurt för några veckor sedan, vi missade vår anslutning till Arlanda. De hittade ingenting att boka om oss till förrän flera dagar framåt. Jag insisterde på att vi istället skulle bli väntelistade på första flyget dan därpå (sista flyget samma kväll hade redan ca 35 pers på standby). LH sa ja till det o vi kom med det planet hem också efter att jag i gaten sagt att det funkar med ekonomiklass (vi hade revenuebiljetter i business).

Om jag vore i er sits skulle jag ta flyget från Malta till Bryssel imorrn och så be om väntelistning till Göteborgsflyget när ni är i Bryssel, om inte LH på Maltas flygplats kan ordna det.
 

GOTBound

Medlem
I värsta fall 14 timmar i bil till Göteborg från Bryssel.
SIXT vill ha ca 20 000kr för en enkel-vägs hyra så innan dess vill jag vara på att LH eller AMEX tar kostnaden, lite för mycket för shit happens kontot, då hade jag hellre lagt den summan på en vecka till här på Malta.

Jag har dock pratat med potentiella chaufför som kan komma ner med någon av våra bilar om så krävs…
 

Sir Lemon

Medlem
SIXT vill ha ca 20 000kr för en enkel-vägs hyra så innan dess vill jag vara på att LH eller AMEX tar kostnaden, lite för mycket för shit happens kontot, då hade jag hellre lagt den summan på en vecka till här på Malta.

Jag har dock pratat med potentiella chaufför som kan komma ner med någon av våra bilar om så krävs…
Håller tummarna för er, bro!
 

henrik l

Medlem
Sitter i samma sits. Har en poängbokning i C PMO-MUC-GOT imorgon och MUC-GOT är inställd. Nu är jag och sonen satta på väntelista på torsdag 28:e, PMO-ZRH-BRU-GOT. Nu är jag ju statuslös i Star Alliance och bokningen är gjord med Life Miles. Gissar att vi hamnar ganska lång bak o kön på väntelistan.

Jag hamnar inte en i telefonkön när jag ringer och chattboten har ju en del övrigt att önska. Men har hittat en SAS-flight direkt till ARN på torsdag, men då måste man ju kunna komma fram och föreslå den som en lösning.

Nu börjar det likna något. Chattboten verkar ha bokat om och seatat oss till på torsdag på sträckan PMO-MUC. Resten får väl lösa sig via studier av alternativ från MUC. Men känns bättre att vara på MUC än CDG, eftersom det fanns ett alternativ med Air France, visserligen med väntelista.
 
Toppen