Senaste nytt

Lufthansa moment 22 [LH strejk 27/7 2022]

GOTBound

Medlem
Jag bryter ut detta från min huvudtråd Urlaub am Mittelmeer | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Lufthansas markpersonal har beslutat sig för att strejka imorgon den 27:e juli, bland annat på FRA.
Vi är bokade MLA-BRU-FRA-GOT och således fick jag mail i morse om att BRU-FRA och FRA-GOT är inställda, jag ombedes i mailet att chatta med LH för att se alternativ eller boka om själv.

Jag hade förberett mig redan igår och hittat flera alternativ med övernattning på antingen BRU eller ZRH men när jag vill göra något i chatten när jag väl fått mailen får jag felmeddelande om ett teknisk fel kring min bokning.
Går jag in på min bokning via dator/telefon så kan jag inte boka om då mina flyg BRU-FRA och FRA-GOT fortfarande står som confirmed... samtidigt som det står med stora bokstäver överst på min bokningssida: Unfortunately, your current flight itinerary is affected by a flight irregularity. Please check "Flight details" for more information.

Men under flightdetails står ju som sagt BRU-FRA och FRA-GOT fortfarande som confirmed.

Givetvis har de flesta av mina alternativ nu redan bokats upp...

Hur som helst så är första benet MLA-BRU [LH codeshare som flygs av Air Malta] inte inställt, resan är 100% betald med AMEX Plat, vi är bokade i C och två av fyra på bokningen är Star Alliance Gold samt att vi inte har någon tid vi behöver vara hemma till tar jag det relativt lungt, hem kommer vi alltid. Det är mest Master GOTBound som vill hem till kompisarna efter 10 dagar i solen.
 

LPC123

Medlem
Har samma problem. Blev först ombokad via München men den blev ju också inställd och nu går det inte att göra något alls via chatten. Bokat en bilj med Air France som jag hoppas att LH betalar tillbaka till mig :(
 

SK989

Medlem
Jag bryter ut detta från min huvudtråd Urlaub am Mittelmeer | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Lufthansas markpersonal har beslutat sig för att strejka imorgon den 27:e juli, bland annat på FRA.
Vi är bokade MLA-BRU-FRA-GOT och således fick jag mail i morse om att BRU-FRA och FRA-GOT är inställda, jag ombedes i mailet att chatta med LH för att se alternativ eller boka om själv.

Jag hade förberett mig redan igår och hittat flera alternativ med övernattning på antingen BRU eller ZRH men när jag vill göra något i chatten när jag väl fått mailen får jag felmeddelande om ett teknisk fel kring min bokning.
Går jag in på min bokning via dator/telefon så kan jag inte boka om då mina flyg BRU-FRA och FRA-GOT fortfarande står som confirmed... samtidigt som det står med stora bokstäver överst på min bokningssida: Unfortunately, your current flight itinerary is affected by a flight irregularity. Please check "Flight details" for more information.

Men under flightdetails står ju som sagt BRU-FRA och FRA-GOT fortfarande som confirmed.

Givetvis har de flesta av mina alternativ nu redan bokats upp...

Hur som helst så är första benet MLA-BRU [LH codeshare som flygs av Air Malta] inte inställt, resan är 100% betald med AMEX Plat, vi är bokade i C och två av fyra på bokningen är Star Alliance Gold samt att vi inte har någon tid vi behöver vara hemma till tar jag det relativt lungt, hem kommer vi alltid. Det är mest Master GOTBound som vill hem till kompisarna efter 10 dagar i solen.
Jag antar att ni kommer till BRU med KM420 kl. 19.00? Jag skulle försöka bli ombokad till SN2319 kl. 20.55 som går direkt till Göteborg. I nuläget finns det några få bokningsbara platser kvar, och de kan ju försvinna snabbt, men jag skulle då prova standby på den hellre än att övernatta i Bryssel. LH brukar inte vara knussliga med att lista standby i en situation med inställda flyg och med biljetter i business samt flera resenärer med Star Alliance Guld hamnar ni högt i prioritet på standbylistan. Jag gjorde det med familjen tidigare i somras i FRA och det gick vägen trots att flyget var överbokat från början. T.o.m. bagaget kom med.
 

GOTBound

Medlem
Jag antar att ni kommer till BRU med KM420 kl. 19.00? Jag skulle försöka bli ombokad till SN2319 kl. 20.55 som går direkt till Göteborg. I nuläget finns det några få bokningsbara platser kvar, och de kan ju försvinna snabbt, men jag skulle då prova standby på den hellre än att övernatta i Bryssel. LH brukar inte vara knussliga med att lista standby i en situation med inställda flyg och med biljetter i business samt flera resenärer med Star Alliance Guld hamnar ni högt i prioritet på standbylistan. Jag gjorde det med familjen tidigare i somras i FRA och det gick vägen trots att flyget var överbokat från början. T.o.m. bagaget kom med.
Ja, det stämmer.
Det är ett av mina huvudalternativ, men då jag inte kommer åt att boka om på något sätt så stor jag kvar på ruta ett just nu.
 

mha321

Medlem
Det där känns igen. Funkar den där chat boten någonsin för ombokningar? Har aldrig gjort det för mig.

När jag fick code share med Swiss inställd för några veckor sedan tex så var det riktig ping pong mellan systemen. Två webbsidor och två appar och det var sällan de visade samma sak mellan confirmed, not confirmed, och canceled.

Inställt var det dock. Lika bra att sätta sig i kö till kundtjänst på en gång...
 

GOTBound

Medlem
När jag äntligen kom fram så kunde jag välja alternativet boka om följt av välja om mitt flyg skulle avgått idag eller morgon vilket jag valde varvid jag blev ombedd att knappa in mitt telefonnummer och sen fick reda på att en sms länk till chatten skickats varvid samtalet kopplats ned…

EDIT: Har HUACA;t frenetiskt och mötts av samma förinspelade meddelande på tyska att alla linjer är upptagna men nu kom jag igenom och står i kö i alla fall…

EDIT 2: Nedkopplad efter 35 minuter :mad:.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Nu blev jag nedkopplad igen efter 35-40 minuters telefonkö.
Precis som alla andra tycker jag mitt leende borde vara enkelt att lösa: boka om oss till SN2319 BRU-GOT imorgon eller annan SN avgång BRU-GOT dagen därpå.

Nu kan jag iallafall se min inställda flyg i LH chatten, men boka om går inte för LH sökmotorn i chatten söker endast på MLA-GOT och Business och då finns det inga flyg närmaste dagarna med den kombinationen.

Min stora farhåga är att MLA-BRU avbokas av LH mitt i allt kaos.
 
Toppen