Senaste nytt

Lufthansa moment 22 [LH strejk 27/7 2022]

henrik l

Medlem
Sitter i samma sits. Har en poängbokning i C PMO-MUC-GOT imorgon och MUC-GOT är inställd. Nu är jag och sonen satta på väntelista på torsdag 28:e, PMO-ZRH-BRU-GOT. Nu är jag ju statuslös i Star Alliance och bokningen är gjord med Life Miles. Gissar att vi hamnar ganska lång bak o kön på väntelistan.

Jag hamnar inte en i telefonkön när jag ringer och chattboten har ju en del övrigt att önska. Men har hittat en SAS-flight direkt till ARN på torsdag, men då måste man ju kunna komma fram och föreslå den som en lösning.
 

Davvelavve

Medlem
Här är avgångarna som ställs in på Landvetter onsdag 27/7
06.00: München, flightnummer: LH2433

06.00: Frankfurt, flightnummer LH821

10.20: Frankfurt, flightnummer LH813

12.00: München, flightnummer LH2429

14.45: Frankfurt, flightnummer LH817

18.45: München, flightnummer LH2431

19.15: Frankfurt, flightnummer LH819

Här är avgångarna som ställs in på Arlanda onsdag 27/7
06.05: Frankfurt, flightnummer LH809

09.50: Frankfurt, flightnummer LH801

11.50: München, flightnummer LH2415

13.05: Frankfurt, flightnummer LH803

16.50: Frankfurt, flightnummer LH807

18.25: München, flightnummer LH2419

19.00: Frankfurt, flightnummer LH805

Källa: Swedavias hemsida
 

GOTBound

Medlem
Sitter i samma sits. Har en poängbokning i C PMO-MUC-GOT imorgon och MUC-GOT är inställd. Nu är jag och sonen satta på väntelista på torsdag 28:e, PMO-ZRH-BRU-GOT. Nu är jag ju statuslös i Star Alliance och bokningen är gjord med Life Miles. Gissar att vi hamnar ganska lång bak o kön på väntelistan.

Jag hamnar inte en i telefonkön när jag ringer och chattboten har ju en del övrigt att önska. Men har hittat en SAS-flight direkt till ARN på torsdag, men då måste man ju kunna komma fram och föreslå den som en lösning.
Fortsätt ringa tills du kommer i telefonkön med underbar loopande pausmusik, det brukar ta 5-10 försök, dock har jag blivit konstant nedkopplad efter 35-45 minuter i telefonkön.

För oss är det en revenue bokning i business samt två av fyra är Star Alliance Gold, men det verkar spela mindre roll nu när det är 130 000 passagerare som berörs. Vi är inte waitlistade eller något mer än att två flyg är inställda.
 

GOTBound

Medlem
Nu pratar vi moment 22 på riktigt, äntligen kom jag fram på det tyska LH numret, en agent baserad i USA svarade...
Sorry Sir may I ask where you got the cancelation information from since in my system the BRU-FRA and FRA-GOT are listed as confirmed.
Jag förklarade att jag fick SMS och mail i morse och att mina flyg står som cancelled när jag går in under My Bookings vilket renderade att jag blev satt on-hold igen :mad:...

EDIT: Efter fem minuter kom agenten tillbaka och förklarade att jag hade rätt, flygen var inställda och frågade om jag ville boka om eller få refund... Jag föreslog att boka om oss från BRU direkt till GOT men det förstod agenten inte riktigt vad jag menade då jag flyger från MLA, trotts att agenten bekräftade att MLA-BRU inte är inställt... *suck*.
On-hold igen medan agenten letar flyg.

EDIT2: Agenten hittar inga flyg, jag blev erbjuden MLA-FRA-GOT den 29/7 som jag tackade ja till men de fanns visst inte när agenten skulle boka så nu tillbaka på ruta 1.

EDIT3: Agenten: sorry there are no flights available. Jag frågade hur skall vi då komma hem varvid det blev tyst en stund följt av ett, are you flexile with routes and airlines? *suck* *suck* suck*, jag svarade givetvis är vi det, bara vi kommer hem. Jag sa även att om det är enklare kan de dela upp resan så vi reser två och två om det underlättar... on-hold igen... det är liksom inte läge för HUACA nu.
 
Last edited:

Sir Lemon

Medlem
Nu pratar vi moment 22 på riktigt, äntligen kom jag fram på det tyska LH numret, en agent baserad i USA svarade...
Sorry Sir may I ask where you got the cancelation information from since in my system the BRU-FRA and FRA-GOT are listed as confirmed.
Jag förklarade att jag fick SMS och mail i morse och att mina flyg står som cancelled när jag går in under My Bookings vilket renderade att jag blev satt on-hold igen :mad:...

EDIT: Efter fem minuter kom agenten tillbaka och förklarade att jag hade rätt, flygen var inställda och frågade om jag ville boka om eller få refund... Jag föreslog att boka om oss från BRU direkt till GOT men det förstod agenten inte riktigt vad jag menade då jag flyger från MLA, trotts att agenten bekräftade att MLA-BRU inte är inställt... *suck*.
On-hold igen medan agenten letar flyg.

EDIT2: Agenten hittar inga flyg, jag blev erbjuden MLA-FRA-GOT den 29/7 som jag tackade ja till men de fanns visst inte när agenten skulle boka så nu tillbaka på ruta 1.
Herregud! :(
 

GOTBound

Medlem
Va f_n nu kom agenten tillbaka och sa att det tidigaste som finns är 3:e augusti hem...
Fortfarande är agenten inte villig att splitta oss i två grupper om två och två.
Turkish Airlines har flyg 30/7 hemma på GOT 31/7 men de flygen kan inte agenten boka uppger agenten :mad:.
 

mha321

Medlem
Nu pratar vi moment 22 på riktigt, äntligen kom jag fram på det tyska LH numret, en agent baserad i USA svarade...
Sorry Sir may I ask where you got the cancelation information from since in my system the BRU-FRA and FRA-GOT are listed as confirmed.
Jag förklarade att jag fick SMS och mail i morse och att mina flyg står som cancelled när jag går in under My Bookings vilket renderade att jag blev satt on-hold igen :mad:...

Det där känner jag också igen. Vid första koll ser det ut som det går men gräver de djupare så är det inställt. De måste ha några system som synkar väldigt dåligt/långsamt.

on-hold igen... det är liksom inte läge för HUACA nu.

Man undrar om de har provision från tele-bolagen...

håll ut!
 

Tomas E

Medlem
Va f_n nu kom agenten tillbaka och sa att det tidigaste som finns är 3:e augusti hem...
1,5 veckas försening p.g.a. en dags strejk, när du ändå kommer att ta dig till en av Lufthansa-gruppens hubbar med ett icke inställt flyg? :eek:
Det verkar funka sämre idag än för 150 år sedan! När Phileas Fogg inte kunde ta sig fram den tänkta rutten kunde han köpa en elefant och fortsätta på det sättet! :cool: Elefanterna är väl också i strejk den här sommaren...
 

GOTBound

Medlem
Nu är jag förbannad på riktigt, det enda som erbjuds är hemresa 3/8. Agenten kunde inte boka om mig till annat Star Alliance bolag utöver Lufthansa om jag inte betalade fare difference. Nu blir det HUACA ändå efter 1h och 40 minuter.
 
Last edited:

GOTBound

Medlem
Det här hittar jag på LHs hemsida som bokningsbart just nu, antingen för 2+2 eller 4 personer:
0281276B-695D-4845-81B2-6AA1C3D634BC.jpeg
C108FCA0-D0D6-41D7-AD04-E3A9857EE9EE.jpeg
 
Toppen