Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Får man som lite halvt efterbliven Tysklandsboende fråga om det är vanligt med en kredit på 150 000 kr i månaden i Sverige nu för tiden, eller är det speciellt för detta kort? Här i Deutschland kan man nog lugnt utgå ifrån att banken skulle vilja se en nettomånadsinkomst på minst 1/3 men helst 1/2 det beloppet för att bevilja den månadskrediten. Nu fattar jag att de flesta här inte är direkt fattiga, men det låter ändå som en grymt hög "allmän" kredit i mina öron :)

Säker på det? Nu är detta några år sedan, men när jag skaffade ett tyskt M&M Credit Card Gold (för att mina miles inte ska förfalla efter jag tappade Senator), så fick jag rakt på 15.000 EUR i kredit. Och det utan primär bosättning i Tyskland och hyggligt ”normal” inkomst, i Sverige ej Tyskland, nota bene. Jo, jag var ganska förvånad...

Intressant! Kan nog vara lite specialfall med just bakgrund som senator flera år och ett kort från Lufthansa. Bara hört kvoterna från bankanställda här och inte ens testat för egen del var gränsen går. Vem vet vad man skulle kunna få för tokiga idéer om det kommer nån first-kampanj ;)

Fick också mina poäng, dock inte alla (endast typ 2/3). Måste ringa kundtjänst och fråga.
Logga in och kolla om det kan vara så att bokföringsdatum för alla transaktioner verkligen blev i oktober? Vill minnas att jag läste någonstans att det är bokföringsdatum, inte transaktionsdatum, som gäller för poängintjäning.

Edit: Fick poäng för samtliga mina inköp gjorda i oktober, även 31/10. Även de som stod som "reserverat köp" någon dag in i november. Alla fick dock bokföringsdatum i oktober.

Toppen