Senaste nytt

Lufthansa Miles&More lanserar kreditkort i Sverige (MasterCard)

Fick min första faktura idag, fick reda på att det inte går att få den som e-faktura... Det lutar starkt åt att köra vidare året ut och sedan avsluta kortet för att återgå till Eurobonuskorten istället. Hur kan man inte erbjuda e-faktura år 2017? Galet!
Det kanske kommer, kortet är ju helt nytt.
 

agehall

Medlem
Har lyckats trigga soft spärr på kortet hoppas antifraud snabbar på att låsa upp igen man vill ju jaga mer poäng
Jag får SMS efter nästan varje köp som säger att jag ska ringa ett nummer ifall jag vill spärra kortet. De verkar inte ha speciellt bra algorithm för att avgöra om det är en riskfylld transaktion eller inte...
 

jumbooze

Medlem
Jag får SMS efter nästan varje köp som säger att jag ska ringa ett nummer ifall jag vill spärra kortet. De verkar inte ha speciellt bra algorithm för att avgöra om det är en riskfylld transaktion eller inte...
Jag med, men här ringde man imorse och följde upp om det var jag och det mjukspärrades ändå,
Argentinska motsvarigheten till Klarna var nog en fet signal ;)
 
Det ska ju ingå en voucher som ger access till Lufthansa Business lounge. Jag kan inte minnas att jag har fått den, har ni andra fått den?
Och eftersom jag har EBD så lär jag inte själv behöva vouchern, går den att ge bort till någon tro?
 

Schlaake

Medlem
Jag fick den direkt efter att jag fått krediten beviljad, den ligger i inboxen i Miles & More appen, där även 25% vouchern för World shop samt 200:- rabatten vid nästa köp av biljett finns.
 

ekf

Medlem
Jag får SMS efter nästan varje köp som säger att jag ska ringa ett nummer ifall jag vill spärra kortet. De verkar inte ha speciellt bra algorithm för att avgöra om det är en riskfylld transaktion eller inte...
Jag har lite dåligt med mätpunkter, men tycker det verkar gå en gräns runt 5-600kr innan SMS skickas. Kan inte se att det skulle vara några andra parametrar inblandade, för då borde jag fått fler SMS kan jag tycka...
 

Tostarp

Medlem
Har tyvärr fått insideinfo om att alla it-system, algoritmer, fakturering, kundtjänst etc etc inte är på plats. Alltså om ni ska behålla kortet ska ni ha superkoll på era transaktioner, poäng, begära allt skriftligt etc etc.
Synd då det verkade lovande :-(
 
Har tyvärr fått insideinfo om att alla it-system, algoritmer, fakturering, kundtjänst etc etc inte är på plats.
Jag tror dig. Jag har fortfarande inte fått varken några vouchers eller miles, trots att jag har haft kortet i över en månad nu och jag har tappat räkningen över hur många gånger jag har kontaktat dem och klagat och ändå händer ingenting.
 
Toppen