famhanssons
Medlem
Hittade själv svaret till andra frågan xmen vill gärna höra vad ni anser om skillnaden mellan EBG och Senator
Hittade själv svaret till andra frågan xmen vill gärna höra vad ni anser om skillnaden mellan EBG och Senator
Senator kan boka Lufthansa First mer än 14 dagar innan bland annat, och även boka Swiss First.
Tack @Senator! Förstod att du skulle kunna ge mig info. Här kommer lite mer bakgrund för att kunna fatta beslut.Jag är båda. Mitt EBG kommer från kreditkort och enstaka SAS Plus resor varje år (F&F). Försöker så långt jag kan att undvika SAS utanför Skandinavien då det finns bättre produkter på marknaden.
Nu vet jag inte alls vad du söker för information men skulle jag summera skulle jag säga såhär:
1. EBG ger ingen känsla av att jag på något sätt är en värdefull kund för SAS. Senator känner jag mig alltid ompysslad: från födelsedagskort till bemötande ombord och på flygplatser.
2. M&M är ett program IMHO för resenärer som reser mycket i premium (det är IOFS SAS numera också) efter senaste ändringar.
3. En tumregel som kanske inte längre är helt applicerbar är att fokusera på det program som tillhör det bolag du åker oftast.
SAS styrka är lokal: den enorma möjlighet att tjäna poäng. M&M styrka är regional med alla bolag inom koncernen.
Den stoerste ulempe ved M&M er for mig de taarnhoeje afgifter og skatter ved rewards. Rammer kolossalt haardt i economy - relativt mindre i premium award klasser.
Misstänker att @palmen syftar på awards inom M&M och du syftar på vanliga köpta biljetter?!