Mina erfarenheter av LH under strejken har verkligen överlag varit bra, men varierande.
Utgående flyget till USA i lördags ombokades helt utan diskussion till Air Canada istället, kvar i Business Class, inget tjafs, trots att strejk-detaljerna inte var klara på torsdagskvällen när jag gjorde det. Snyggt hanterat!
Igår ringde jag för att boka om resan hem som går på Fredag. Då var de lite mer restriktiva, de kunde bara boka om på LH group (vilket iofs inte gjorde så mycket - jag hade helst sett SAS från Chicago men den var redan slutsåld i business). Men de kunde inte heller nå alla platser på Swiss - det såldes fortfarande på swiss.com men de fick int eboka om till dem. Så det fick bli United till Chicago, Austrian till Wien och Stockholm. Den ombokningen utan att klaga. Men jag upptäckte när jag fick alla bekräftelser, att jag blivit flyttad till Economy på United-benet in till Chicago. Oops.
Spenderade ytterligare 30 min i telefonkö och blev sedan kopplad till LH i Frankrike. Och vilken skillnad. En medarbetare som var allt annat än serviceminded. Det slutade med att han faktiskt
skrek på mig i luren när jag vägrade acceptera svaret "yes sir, you have a business class ticket, that is why we have seated you in Economy". Hans enda alternativ var buy-up till full-fare first... Därefter slängde han på luren i örat på mig. Det är de där gångerna man verkligen vill bli uppringd av den där kundundersökningen efteråt - men det blev inget.
Började bli sent. så jag gjorde en HUCA fast inte förrän nu på morgonen. Fick tag i en mycket trevlig dam som förklarade att nejdå, det behövde jag inte, däremot blev det en annan flygplatsskatt som måste betalas för det. Medans hon jagade ticketing department för att ta reda på hur mycket den faktiskt var, så fick hon tag i en supervisor, och kom tillbaks med en "sorry for the trouble sir, I have now been able to move you back to business class, free of charge".
Så en snygg upphämtning, men gårdagskvällens upplevelse med franska kundtjänsten gav verkligen eftersmak.
Men - slutet gott, allting gott

Lite längre layover-tider, men å andra sidan vet jag nu att jag kommer hem i tid för att ge mig ut på nästa resa!