Får passa på att berömma Lufthansa efter dagens/gårdagens flygning.
Vi var ca 1h sena från Vancouver till Frankfurt pga sent inkommande plan (berodde på snökaoset). Istället för 1,5h connection skulle det nu bara bli 30 minuter och istället för att åka FRA-VIE-ARN med Austrian så bokades jag in på SAS direktflight som avgick strax efter 12. Fick lite drygt 2 timmar i FCL tack vare detta och kunde ta en dusch och äta en riktigt god frukost i form av schnitzel.
Ombord på planet så var en av piloterna ute och informerade mig om läget med min connection (han förstod itne alls varför jag skulle åka via Wien från början), senare kom även den ena flygvärdinnan i F fram och meddelade att jag skulle ta mig till FCL och att de skulle lösa mina problem. Efter en inte allt för imponerande säkerhetskontroll där det var allmänt kaos och tog väldigt lång tid så kommer jag ca 20 minuter senare in till FCL. Informerar värdarna att jag skulle flyga till ARN via VIE och får tills var "Mr Palmen, we've been waiting for you, everything is being taken care of, you're booked on the direct flight to Stockholm unless you have somethign you need to do in Vienna".
Helt klart värdsklass på det bemötandet och något som gör att jag mer än gärna åker med LH i framtiden också (förstår dock att service kan variera en hel del beroende på kabinklass).