Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Nu undrar jag som Swiss-fan om man kan hitta en likadan Swisströja? Det är lite brått - nästa ben inom en vecka över pölen västerut med LX. Då måste man ju vara "rättklädd" antar jag :)

Hmm! Så må jeg jo sigte efter betalt First og Senator i 2015 - men det bliver nok lidt tight...

...Kan være det er billigere at købe den, men det er jo slet ikke ligeså sjovt.
Då skulle du ha hoppat på Uniteds mistake fare BOS-ICN för $1700. Två resor ger över 100 000 miles till M&M som räcker gott och väl till Senator ;)

Slightly ahead of you, men finns inte på worldshoppen til LH ei heller noen andre steder jeg har googlet :(
Way ahead of you, var færdig med google'ing kort inden jeg skrev mit forrige indlæg :p

Google viste dog at en Svensk politiker også havde fået en fin LH-Crewneck. Jeg tror jeg må undersøge med Lufthansas danske kontor(?) - måske er der en chance for at man kan "købe" den alligevel....

Way ahead of you, var færdig med google'ing kort inden jeg skrev mit forrige indlæg :p

Google viste dog at en Svensk politiker også havde fået en fin LH-Crewneck. Jeg tror jeg må undersøge med Lufthansas danske kontor(?) - måske er der en chance for at man kan "købe" den alligevel....

Du får si det er flere som vil ha, vi kan dela shippingen... :cool::D

(meh, så nå du bor i danmark, burde sett den komme :p )

Nu är det mycket med Miles & More som inte är bra längre. Men för 5:e gången har Lufthansa låst upp platser till mig på flyg som jag vill ha, och i högsäsong. På rätt kort varsel öppnad Lufthansa upp en plats i affärsklass med A380 mellan FRA-MIA, samt hem från ATL-FRA. Får svar på under 60 sekunder, så mycket bättre blir det inte. Helst skulle det varit MIA-FRA hem också, men det är rätt fantastisk att ha förmånen att ringa Lufthansa, sedan "Simsalabim" så öppnas det platser på de flighter jag vill (nästan) ha...

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2014 | Sida 46 | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor

Två makalöst fina flygningar med LH First. Att vara ensamma i First-kabinen på en 747-8i i 12 timmar är något jag önskar att ni alla kan få uppleva. Mycket avslappnad och trevlig service båda vägarna. Nästan lite för mycket, det var nästan jobbigt att behöva säga nej när de gång på gång fyllde på glasen och propsade på mer mat, snacks och godis, haha. Kabinerna är bedårande och på nya jumbon är det nästan i överkant med plats (om det kan vara det). På A340-600 blev det lite väl mycket spring till toaletterna från crew (såväl piloter som de fyra som serverade i F idag använde dem flitigt).

Ska man försöka hitta något negativt är det alltjämt maten. Av dryga tiotalet rätter jag åt var flertalet dåliga. Kaviaren står givetvis ut liksom en räkrätt vi hade på hemvägen. Annars var det en sönderkokt kolja och totalt smaklösa pilgrimsmusslor. Och markupplevelsen på Haneda och i München var kanske inte något att skriva hem om. Nej, tacka vet jag Abu Dhabi där vår värdinna tog med oss hela vägen igenom passkontroll och till upphämtande chaufför.

Bäst investerade poäng hittills i mitt liv. Som sagt, håll utkik efter LH F på Haneda, verkar vara mycket god tillgång.

Toppen