Senaste nytt

Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni bra!

Mycket intressant, det har jag aldrig varit med om. Å andra sidan var det extremt få resenärer i Business på BRU-BMA, BRU-CPH och BRU-GOT som jag oftast åkte.

Nej, på just BMA–BRU har det aldrig hänt mig heller. Fast där har jag hittat en förklaring: värdinnan längst bak är ensam på den linjen pga flygplanstypen och måste givetvis bemanna sina utgångar…

Det flygs väl inte A319 på BMA-BRU till min vetskap :) Så det verkar som detta är lite beroende av flygplanstyp..

Fick ett fint paket med posten.

Swiss tackade för mina resor i F under första kvartalet med ett personligt brev och ett sortiment fina tepåsar.

Förra veckans Italienresa med Swiss blev lite mer spännande än beräknat på grund av åskväder och strejk. På sträckan ZRH-VCE avbröts inflygningen till Venedig ganska sent efter lite svängar och turbulens. Kraftigt åskväder - går inte att landa. Alternativ flygplats blev Trieste (TRS). Men Swiss skötte sig utmärkt, bjöd på en extra omgång dricka och choklad efter landningen i väntan på en buss som dök upp efter någon timme. Kaptenen stod också vid dörren vid avstigningen och beklagade händelsen.

På hemvägen ställdes vår flight in pga någon italiensk strejk, men jag fick SMS med ombokning till KLM, via Amsterdam. Lite lustigt att man valde SkyTeam, men det var ändå OK att vi blev ombokade till Business trots att min Swiss-biljett bara var en så kallad Business Upgrade. Såvitt jag vet har man inte garanti på ombokning i Business då. KLM var tydligen en av få bolag som flög. Bredvid mig satt ett danskt par som hade fått köpa en businessbiljett över disk på flygplatsen och betalat 1500 EUR per person för resan VCE-AMS-BLL...

Sedan är frågan om det blir några poäng för hemresan. Jag har redan skickat ett ärende till M&M.

Last edited:
Havde samme fly og besætning på LHR-GVA-CPH og på GVA-CPH var jeg alene i business. To super gode flyvninger, jeg vil lade billedet tale:
image.jpg

Jag flög från PVG till ZHR för ett tag sedan i Y-kabin, på ett smockfullt plan dagen innan national day helgen började i Kina och såg väl inte direkt fram mot 12 timmar med nära nog noll benutrymme och i värsta fall en IFE-box under sätet framför som lök på laxen.
Döm om min förvåning när jag vid incheckning blir erbjuden 29D istället för 40A som jag först blev tilldelad. Ombord var dessutom Crew helt fantastiska och servicen var, förutom sortimentet, väl så bra som på många av de businessflygningar jag gjort. Dessutom fanns hela första säsongen av House of cards på IFE'n.
Kort sagt så trodde jag aldrig att 12 timmar i Y kunde gå så fort. Tack Swiss.

Toppen