Förra veckans Italienresa med Swiss blev lite mer spännande än beräknat på grund av åskväder och strejk. På sträckan ZRH-VCE avbröts inflygningen till Venedig ganska sent efter lite svängar och turbulens. Kraftigt åskväder - går inte att landa. Alternativ flygplats blev Trieste (TRS). Men Swiss skötte sig utmärkt, bjöd på en extra omgång dricka och choklad efter landningen i väntan på en buss som dök upp efter någon timme. Kaptenen stod också vid dörren vid avstigningen och beklagade händelsen.
På hemvägen ställdes vår flight in pga någon italiensk strejk, men jag fick SMS med ombokning till KLM, via Amsterdam. Lite lustigt att man valde SkyTeam, men det var ändå OK att vi blev ombokade till Business trots att min Swiss-biljett bara var en så kallad Business Upgrade. Såvitt jag vet har man inte garanti på ombokning i Business då. KLM var tydligen en av få bolag som flög. Bredvid mig satt ett danskt par som hade fått köpa en businessbiljett över disk på flygplatsen och betalat 1500 EUR per person för resan VCE-AMS-BLL...
Sedan är frågan om det blir några poäng för hemresan. Jag har redan skickat ett ärende till M&M.