Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Nu är kontot uppdaterat. Bekräftelsemail i fredags och uppdaterat idag, torsdag. Kan stämma att de genomför uppdateringarna 1 gång/vecka.

Kamp mot klockan här.
Kom på detta alldeles för sent, i söndags vid midnatt. Flyger på onsdag morgon.

Mailade söndag 23.45 begäran om statusmatch EBG - Senator, godkänt o klart samt bekräftelsemail måndag 1 am.

Tror vi att statusen kan hinna uppdateras?
Är ju på inga vägar 10business days men verkar ha gått snabbare för vissa av er här? Finns det ngn gemensam nämnare hos er eller är det ett stort fett lotteri?

Snälla skicka lite positiv energi att jag har turen med mig
Om det går igenom innan så beger jag mig ut på 4 segments med LH group som just nu har EB numret inlagt

Kamp mot klockan här.
Kom på detta alldeles för sent, i söndags vid midnatt. Flyger på onsdag morgon.

Mailade söndag 23.45 begäran om statusmatch EBG - Senator, godkänt o klart samt bekräftelsemail måndag 1 am.

Tror vi att statusen kan hinna uppdateras?
Är ju på inga vägar 10business days men verkar ha gått snabbare för vissa av er här? Finns det ngn gemensam nämnare hos er eller är det ett stort fett lotteri?

Snälla skicka lite positiv energi att jag har turen med mig
Om det går igenom innan så beger jag mig ut på 4 segments med LH group som just nu har EB numret inlagt
Möjligt ja, men verkar som att de tidigare gjort uppgraderingen en gång i veckan onsdag/torsdag är det som var för en bekant som matchade för 2 veckor sedan.

Verkar vara så nu med, laddade ner MM appen igår och nu på morgonen så hade den uppdaterats till Senator. Nytt service card och allt

Inte fått ngt Mail ännu men det verkar som sagt slagit igenom, så skönt.

En Basic-biljett CPH - DUS med Eurowings som flygs av Air Baltic. Får man in ett segment till challengen där tro?

En Basic-biljett CPH - DUS med Eurowings som flygs av Air Baltic. Får man in ett segment till challengen där tro?
Nej.

• Are codeshare flights eligible?
    Your eligible flight must have a flight number that is marked as LH, LX, OS, SN, EW, 4Y, VL, EN, LO, LG, OU and be operated by one of the eligible airlines.

• Gilla
Reactions: hco
Nej.

• Are codeshare flights eligible?
    Your eligible flight must have a flight number that is marked as LH, LX, OS, SN, EW, 4Y, VL, EN, LO, LG, OU and be operated by one of the eligible airlines.
Jag tror inte att CPH-DUS är ett Air Baltic flyg med codeshare på Eurowings... Ser ingen sånt Air Baltic flyg som går att boka.

Det låter mer som ett Eurowings flyg som körs med Air Baltic wetlease, och då ska det räknas som ett segment.

Detta är infon jag hittar Eurowings hemsida. Flight number EW, men utförs av AirBaltic. "Utförs av" = "Operated" i "must... be operated by one of the eligible airlines." Hmm... Då verkar det som att det inte räknas eller? Om det både måste ha EW som flight number och vara operated av någon av LH-gruppens bolag.

Skärmavbild 2024-07-28 kl. 11.03.46.png

Toppen