Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Tak, det fremgaar klart. Betyder det modsætningsvist, at man ikke kan M&M-statusmatche hertil fra andre FFPs? Har checket statusmatcher.com, men kan ikke finde klare svar....

Lufthansa kör ytterst sällan kampanjer som detta. Och det har (vad jag vet) skett vid två tillfällen. När Alitalia gick omkull och nu när SAS går omku… byter allians menar jag.

De är ytterst restriktiva och att de ens matchar till Senator är väldigt generöst.

Finns en del artiklar som antyder att Air Baltic är på väg in i en av flyg kartellerna - Star Alliance för att vara mer specifik. Kanske värt att hoppa på den där status matchen av den anledningen.

Finns det någon tråd som jämför EB Diamond mot M&M Senator? Känner att det är en intressant diskussion nu, eftersom det troligen finns ett antal matchade här som skulle kunna upprätthålla SEN om de ändra sina flygmönster lite.

Jag menar inte blanket-statements typ "Senator är en mycket högre nivå än Diamond" utan mer benchmarking där man pratar om starka och svaga punkter i resp program och status.

Har fyra legs bokade i augusti med LH group, en tanke jag har, hur lång tid kommer det att ta innan LH har hunnit registrerat alla ansökningar. (ingen behöver informera att detta görs inte manuell)
Det finns tydligen 5 miljoner medborgare i Skandinavien som har Eurobonus, undrar hur många som har EBS och högre status av dessa?
De kommer förmodligen bli något 100 tusen som kommer söka matchningen
Det är tydligen många som söker M&M

Är det någon som faktiskt fått Senator statusen som matchat? Vet att det står upp till 10 arbetsdagar men det kan ju lika gärna ske betydligt tidigare :)
Du kan nog räkna med att så fort någon fått sin status uppdaterad kommer det skrivas här inom någon minut. Då ingen rapporterat om att status ännu är uppdaterad så kan du vara 99,999% säker att det inte skett ännu för någon på denna kampanj

Ja, men jag tror också att slutsatsen i artikeln stämmer. De allra flesta, troligtvis inklusive mig själv, kommer inte att återkvalificera sig när kraven skruvas upp.
Allt annat skulle vara väldigt förvånande. Och det har log Lufthansa räknat på ordentligt.

Blir intressant att se hur länge challengen ligger ute. De har ju skyddat sig bra med skrivelser om max antal och att de kan stänga den när som helst. Den får ju inte bli för populär...

Det är tydligen många som söker M&M
"Stort antal" och "högt tryck" är ju sådant som inte enkelt låter sig kvantifieras. Själv skulle jag bli förvånad om mer än 10% av medlemmarna söker.

Utöver det så har jag bara sett detta erbjudande här på BC och på några facebookgrupper. Det är inte som Finnair som faktiskt gick ut och gjorde reklam för det.

Toppen