Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Jag var bara orolig då normalt är det operating carrier på staralliance som styr intjänandet medans det är marketing carrier på oneworld. Osäker om segmenten räknas då med…
Ja, men om utföraren är wetleasad så är det ju som en ren LX-flight (Som Cristoffer skrev).

Svarar mig själv och för andra för att vara tydlig:
På challenge sidan står det att flyget must earn min 1 point.
Under Miles&More hittade jag till slut denna:
”Points, Qualifying Points and HON Circle Points can be earned on LX code-share flights operated by Edelweiss (flight numbers LX8000–8499), provided these flights are booked directly with SWISS under the LX flight number.”

Visserligen har ja inte booked directly with SWISS men under Lufthansa men ticket är LX8… operated by Edelweiss så jag borde vara good to go.

Ok, så inget syns i mitt Miles and More-konto och det har gått 12 dagar. Ringer jag Lufthansa så hänvisar dom till (vad jag tror är en trejde part) Statusmatch.com. Nån som vet vart man kan vända sig för att få sin status uppdaterad hyfsat snabbt?

Tack!

Ok, så inget syns i mitt Miles and More-konto och det har gått 12 dagar. Ringer jag Lufthansa så hänvisar dom till (vad jag tror är en trejde part) Statusmatch.com. Nån som vet vart man kan vända sig för att få sin status uppdaterad hyfsat snabbt?

Tack!
Har du fått bekräftelse på att matchningen gått igenom? Annars kontakta statusmatch.com jag gjorde det och fick veta att jag fått med ett tecken för mycket någon stans men det löste det och sen uppdaterades M&M efter några dagar.

Har du fått bekräftelse på att matchningen gått igenom? Annars kontakta statusmatch.com jag gjorde det och fick veta att jag fått med ett tecken för mycket någon stans men det löste det och sen uppdaterades M&M efter några dagar.
Japp, jag har fått en bekräftelse. Fick den i stort sett direkt

Toppen