Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Vad tror vi om "operated by Eurowings Europe Ltd" och om det kommer att räknas som ett segment? Min tolkning är att det inte räknas då det är ett eget bolat och inte står med under "*Eligible airlines: Air Dolomiti, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Croatia Airlines, Discover Airlines, Eurowings, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Lufthansa City, Luxair and SWISS." där man endast listar Eurowings.

Visa bifogad bild 155917
Eurowings är Eurowings, det står ju inte att Lufthansa City Airlines GmbH är giltigt heller, men det benämns ju som Lufthansa City, inte heller att det skulle gälla på "Deutsche Lufthansa AG" som är det legala namnet på Lufthansa...

Så en flight med Eurowings gäller

OK - med tanke på direktflyg och tid för ankomst blev det bokat med Eurowings både dit och hem.

Har bara åkt med Eurowings en gång och då som ombokning eftersom Lufthansa ställt in en flygning. Satt på rad 6 om jag minns rätt och hade sinnesjukt gott om benutrymme. Med mina 1,90 i längd var det ändå minst ett par decimeter till stolen framför.

En annan fråga infinner sig: Har man security fast track på Arlanda om man flyger Eurowings som Senator?

Hur ska man tänka med intjäning för att se till att bygga på SEN även bortom Feb 2026? Jag har mer eller mindre redan säkrat de 6 segmenten för att bibehålla status till Feb 2026. Däremot så har jag även eventuella resor kvar att göra Oct-Dec detta år som jag funderar på vilket program som bäst nyttjas.

Enligt M&M sidan så är deras intjäningsår parallellt med kalenderåret. Detta antyder att allt jag tjänar Oct-Dec 2024 (efter att jag redan klarat status challenge) ej kommer att generera annat än miles och jag bör därmed fokusera denna tids intjäning på EB där jag har intjäningsår 2024 Sep - 2025 Sep.

Hur ska man tänka med intjäning för att se till att bygga på SEN även bortom Feb 2026? Jag har mer eller mindre redan säkrat de 6 segmenten för att bibehålla status till Feb 2026. Däremot så har jag även eventuella resor kvar att göra Oct-Dec detta år som jag funderar på vilket program som bäst nyttjas.

Enligt M&M sidan så är deras intjäningsår parallellt med kalenderåret. Detta antyder att allt jag tjänar Oct-Dec 2024 (efter att jag redan klarat status challenge) ej kommer att generera annat än miles och jag bör därmed fokusera denna tids intjäning på EB där jag har intjäningsår 2024 Sep - 2025 Sep.

Det beror ju på vad du tänker flyga med, StarAlliance eller Skyteam.

Typ så, enda anledning att kreditera M&M är om du vill bygga miles där eller tror att Senator kommer ge dig något som inte din sas status ger och att det är värt mer än Eurobonus-poängen

När syns senatorstatusen på ens konto efter de godkänt matchen? Väntar på att göra vissa sätesval på en uppkommande resa som (jag tror) att man bara kan göra som senator.

Av tre statusmatchningar tog det som kortast 4 vardagar och 8 vardagar som längst. Om du har Eco Light biljett kan du tyvärr inte göra sätesval då gratis sätesval för SEN inte ingår i den biljettypen.

Toppen