Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

samma sak med Helvetic… Kanske dumt nu i efterhand, men första sträckan på min resa är LX1267 CPH-ZRH. Bokat med Swiss och utfört av Swiss, men majoriteten i det flygnumret är Airbaltic/Helvetic. Tråkigt om man får equipment change som leder till att segmentet inte räknas trots LX flygnummer men inte ett eligible airline.
Ingen som frågat M&M’s kundtjänst ?

samma sak med Helvetic… Kanske dumt nu i efterhand, men första sträckan på min resa är LX1267 CPH-ZRH. Bokat med Swiss och utfört av Swiss, men majoriteten i det flygnumret är Airbaltic/Helvetic. Tråkigt om man får equipment change som leder till att segmentet inte räknas trots LX flygnummer men inte ett eligible airline.
Equipment change gör inte att att du tappar segment, det kommer fortfarande vara en LH/LX flight, även om underleverantör som flyger den. Precis som cityjet flyger åt SAS osv. De kommer inte ta in något annat bolag som marknadsför flighten bara för att det är equipment change.

LX1267 är en Swiss flight och ingen codeshare och den räknas därmed.

Varför överanalyserar folk detta så mycket och målar upp scenarion och mardrömmar som inte har någon förankring i verkligheten?

Ingen som frågat M&M’s kundtjänst ?
Varför då? Det är en swiss flight som utförs av en underleverantör. Varför skulle den inte räknas?
LX1267 är en helt vanlig swiss flight, inte ens codeshare.

Då måste man lämna BC sidan. Att bara öppna länken i en separat tab i webbläsaren är också för mycket jobb.
Nix... men då det finns gråzoner så tänkte jag att någon kanske specifikt ställt frågan...
Men om vi inte får fråga, diskutera odyl med hänvisning att info finns någon annan stans, vad ligger då existens berättigandet i denna sajt?
Allt finns, bara googla... alt lyssna på chatflights podd...

Nix... men då det finns gråzoner så tänkte jag att någon kanske specifikt ställt frågan...
Men om vi inte får fråga, diskutera odyl med hänvisning att info finns någon annan stans, vad ligger då existens berättigandet i denna sajt?

Jag tror det syftades på att svaret fanns på flera ställen i tråden. Bland annat i inlägg #1. Det fanns kanske inget oklart att diskutera.

För mig handlar BC inte bara om att få svar på mina frågor, utan att hålla mig ajour med olika ämnen som underlättar för mig som vill vara en medveten resenär. Ibland missar man saker, och behöver fråga. Då är det inte alls dumt om någon hänvisar till vart på forumet svaret finns, istället för att upprepa det igen :)

Vad har du inte fått fråga eller fått diskutera? Berättigandet ligger i att infromation som folk har ett intresse av delges, inte att samma fråga ställs om och om igen och speciellt inte när svaret finns tidigare i tråden utan att behöve bläddra speciellt långt. Om trådlängden hålls ner, blir det lättare inklusive för dig, att hitta unik information samt att kunna fråga något om ingen tänkt på tidigare.

Menar du "faktiskt läsa existerande trådar" när du skriver "googla"?

Jag tycker nog att man kan förvänta sig att forumets medlemmar åtminstone försöker läsa trådarna de ställer frågor i före de ställer frågorna. Ofta återkommer samma frågor och den vägen har nog de flesta av oss erfarna medlemmar lärt oss det mesta, eller hur?
Du har ändå varit med i princip från starten. Blir inte du irriterad över att folk bara stormar in i trådar och ställer frågor som du vet någon redan svarat på bara några inlägg tidigare? Sånt som du redan vet...

Menar du "faktiskt läsa existerande trådar" när du skriver "googla"?

Jag tycker nog att man kan förvänta sig att forumets medlemmar åtminstone försöker läsa trådarna de ställer frågor i före de ställer frågorna. Ofta återkommer samma frågor och den vägen har nog de flesta av oss erfarna medlemmar lärt oss det mesta, eller hur?
Du har ändå varit med i princip från starten. Blir inte du irriterad över att folk bara stormar in i trådar och ställer frågor som du vet någon redan svarat på bara några inlägg tidigare? Sånt som du redan vet...
Först och främst, nej jag blir inte irriterad, har hög irritationströskel. Sedan så är inte sökmotorn i BC jättebra…förbättra den så skulle det bli oerhört mycket lättare att hitta info den info man letar efter.

Toppen