Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Funderar på hur man ska tolka Eurowings och Air Dolomiti. Tolkar det som att de inte räknas som segment i en "Senator Run"...
Eller räknas de som ett av de eligible airlines...
Det räknas
IMG_9338.jpeg

Jo, jag vet att det har skrivits. Men det har skrivits självsäkert från vissa håll att tågresor också räknas...
Började fundera eftersom de bara listade fyra flygbolag i codeshare-punkten. Men vad bra!

Tack!
Eligible airlines betyder att alla de bolagen räknas.
För codeshare så måste det vara på något av de 4 bolagens codeshare som listas, samt utföras av något av de bolagen som listas som Eligible.

Allt detta står i deras FAQ.
Skulle du tex flyga med SAS och ha Lufthansa codeshare så skulle det inte räknas. Men om flighten är Air Dolomiti med LH codeshare räknas det.

Då har 5 av dom 10 dagarna gått sen kampanjen påbörjades (tänker att dom menar arbetsdagar). Fortfarande ingen som fått sina konton uppdaterade?

Då har 5 av dom 10 dagarna gått sen kampanjen påbörjades (tänker att dom menar arbetsdagar). Fortfarande ingen som fått sina konton uppdaterade?
Säger som jag sa för 2 dagar sedan...

"Du kan nog räkna med att så fort någon fått sin status uppdaterad kommer det skrivas här inom någon minut. Då ingen rapporterat om att status ännu är uppdaterad så kan du vara 99,999% säker att det inte skett ännu för någon på denna kampanj"

En gissning är att alla som matchas förs in i något "system" och sedan trycker man på knappen och läser in alla samtidigt och status uppdateras hos M&M. Att de skulle göra detta manuellt och ta några per dag är inte direkt troligt.

Tycker det är svårt att tolka vad "Eligible" är. Swiss kör ju Wet Lease med Air Baltic. Skulle dessa räknas tror ni? Enligt denna exempelvis:
1718275375726.png

Tycker det är svårt att tolka vad "Eligible" är. Swiss kör ju Wet Lease med Air Baltic. Skulle dessa räknas tror ni? Enligt denna exempelvis: Visa bifogad bild 153818
samma sak med Helvetic… Kanske dumt nu i efterhand, men första sträckan på min resa är LX1267 CPH-ZRH. Bokat med Swiss och utfört av Swiss, men majoriteten i det flygnumret är Airbaltic/Helvetic. Tråkigt om man får equipment change som leder till att segmentet inte räknas trots LX flygnummer men inte ett eligible airline.

Toppen