Senaste nytt

Lufthansa erbjuder Statusmatch till Miles & More för Eurobonus

Har haft begränsad recognition av SEN sedan årsskiftet, under challengeperioden var det extremt bra med uppgradering på 80% av alla flugna legs i economy. Sedan dess har det varit hit and miss, inte fått någon recognition på shorthaul och på sin höjd lite dryck och amenity kit från C-klass när jag flugit longhaul i economy. Har trots det förnyat för 2026 tack vare en A-fare med LH som gjorde nästan halva jobbet. Kommer nu styra om all min *A till SQ KrisFlyer som är betydligt enklare att nå guldstatus med samt att man får tillgång till premiumkabiner med SQ på awards. Dynamiska awards hos M&M är ytterligare en anledning att inte fortsätta hos LH-gruppen.

En av dom bästa sakerna med matchningen till Lufthansa och M&M var att jag upptäckte hotellbokningssajten HRS. Ofta har dom bra medlemspriser och poängen tjänar man till M&M.

Ett exempel, fick tidigare i veckan sent infall att se en viss artist på Ullevi igår. Alla centrala Scandic/Strawberry hotell ville ha 2000-3000 kr för ett rum. Men hittade Profil hotell Opera, som ligger precis vid centralen, för 1295 kr inkl frukost (på HRS, ordinarie pris 3000 kr). Mycket trevligt hotell som jag bodde mycket på förr innan poängjagande startade.

Tips igen alltså!

Har varit varierande uppmärksamhet ombord som Senator, men idag var det diskret och trevligt. I samband med vattenutdelningen frågade purser om jag önskade något mer.
Sommarvärmen på kontinenten gjorde en utmärkt kombo med en kall lager. Danke!

Attachments

• IMG_0043.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 36
Toppen