Senaste nytt

Lufthansa Business vs. SAS Plus till Miami?

Har ni något bildexempel på mat från Lufthansa Business att dela med er av? :D

Ja, jag har redan Googlat och sett en del. Men alltid skoj att se bilder från er medlemmar här och era kommentarer kring smakupplevelsen etc.

Photo editing_Cloud20181107.jpg

En Lufthansabiff på väg från Mexico.

Ja alltså, businessmat ombord ett flygplan är sällan i klass ens med en medioker kvarterskrog. Jag väljer business för att få lie flat och lite trevligare service. Mat äter jag helst på land.

Last edited:
Ja allt så, businessmat ombord ett flygplan är sällan i klasser ens en medioker kvarterskrog. Jag väljer business för att få lie flat och lite trevligare service. Mat äter jag helst på land.
+1
mat i lounge (undantaget Qatar som faktiskt har ok nivå i luften).
Sömn, dryck och service ombord (och lite mer poäng då såklart...)

Fast poäng får jag mer via SAS! ;)

Maten ser rätt trist ut här må jag säga, har dock tyckt att SAS mat i business varit helt okej allt som oftast!

Inser också att om menyn endast är på tyska så lär jag få öva upp språket rejält och mina föräldrar lär får stora bekymmer med vad tusan de ska beställa för mat... Fast det kanske bara var ena sidan fotograferat? Det ser ut som om dryckeslistan har engelska på andra sidan... :oops:

Last edited:
De har engelsk menu också så inget problem med det. Mat och service är bättre i SAS Bussiness tycker jag men avsevärt bättre på LH än SAS plus.

Toppen