Senaste nytt

Lufthansa Business vs. SAS Plus till Miami?

@squeezen Har googlat och jämfört. Visst ser LH bättre ut, men hur är IFE, bemötande, maten etc? Inte för att maten hos SAS i Plus är mycket att sukta efter som allergiker mot paprika och fisk samt skaldjur. :eek: Blev salladen och bröd sist hem från LA. :confused:
Maten är inte i klass med tex singapore i business men ändå bättre än sas plus.
Hemresan är väl nästan alltid natt och då är ju lie flat guld värt.
IFE beror väl lite på plan vad gäller skärm o upplösning. Men innehållet är bra. Dessutom har de livesport! :)

Dessutom får man i LH beställa dricka när man vill och slipper bunkra i knät för hela resan...o_O

@squeezen Har googlat och jämfört. Visst ser LH bättre ut, men hur är IFE, bemötande, maten etc? Inte för att maten hos SAS i Plus är mycket att sukta efter som allergiker mot paprika och fisk samt skaldjur. :eek: Blev salladen och bröd sist hem från LA. :confused:
Jag har bara flugit Lufthansa Business med widebody två gånger. Ena flighten sov jag mig igenom och på den andra hade jag bra och personlig service. Betydligt bättre service och stol jmf med mina upplevelser av SAS Plus på longhaul.
SAS Business vinner nog, men bara knappt.. och mest pga stolen eftersom jag oftast reser själv. Till USA värderar jag att slippa bytet till inrikes mer än stolen.. Men det var ju tal om Plus här så jag tycker det är givet, baserat på mina preferenser.

Hade frågan varit BA First jämfört med LH Business så hade jag förstått att man kan vara lite tveksam (även om svaret blir detsamma). När vi pratar om en economy extra-produkt jämfört med en business-produkt är svaret självklart business-produkten.

LH får oförskämt mycket skit för sin businesskabin. Visst, det finns bättre, men i ärlighetens namn är den inte dålig heller. Den som hävdar det bör nog prova att åka lite mer ekonomi för att justera sina referensramar.

Min åsikt är att Lufthansa får lite väl mycket skit för sin businessprodukt. Det är fortfarande en skön stol och det är helt och rent.

Mycket på det här forumet jämförs ju på nördnivå och bara för att något är ”klart bättre”, behöver inte det andra vara dåligt. Jag flyger gärna Lufthansa business om det sparar mig något annat som jag för tillfället värderar högre, t.ex. att slippa en mellanlandning.

Sen är jag dock inte helt BC.se skadad, än.

Lufthansa Business alla dagar i veckan, om det nu inte är "kritiskt" att få in poäng av någon anledning om SAS Plus skulle ge lite mer.

Det var länge sedan jag åkte Lufthansa Business nu men hårdvara och mat är mil bättre än SAS enligt mig.
Kan ta mina vänner som åkte sin första business någonsin förra året med Lufthansa till USA och SAS hem. Båda flighterna i business och de tyckte att Lufthansa var bättre än SAS. Åker man två är inte Lufthansa Business dåligt, man kan tycka vad man vill om 2-2-2 seating men klarar man bara att kliva över den man sitter bredvid om man måste ut är det lugnt. Enda jag ogillar är att det blir väldigt trångt för benen när stolen är i sängläge.

IMO går det inte att jämföra Lufthansas business och SAS Plus. Lufthansa har varken den bästa eller roligaste business produkten men ljusår bättre än SAS Plus.

Framförallt riskerar man inte sas totalt inkonsekventa servicenivå.. Lufthansa alltid bra nivå. Samt att C ALLTID är ljusår bättre än Plus. SAS Plus idag är tyvärr ganska urvattnad..

Tack för all värdefull input i tråden! Tror att LH oförtjänt dåliga rykte spelade in lite och gjorde att jag började tveka lite. Men efter att ha tagit del av era åsikter så lutar det starkt åt att jag kommer välja LH. Poängförlusten till EB får väl lösas med en extra resa framöver. :D

Inser att jag behöver boka något taktiskt framöver då jag under våren har 3 awardresor inbokade. Måste ju få inte lite baspoäng också... :eek:

Toppen