Senaste nytt

Lufthansa Business vs. SAS Plus till Miami?

Om poäng/pris är av vikt, har du kollat vad LH tar för Premium ekonomi E-klass ? Ger ofta lika eller mer jfrt med SAS Plus men brukar vara några tusenlappar billigare. 150% av flugna miles på FRA-MIA-FRA ger 14700 baspoäng till Eurobonus. Plus anslutningarna till Frankfurt

Lufthansas mat ombord long-haul är helt ok, inte värre eller bättre än någon annan. Maten inom Europa är under all kritik, men det är en annan femma :) När man gick över till "Restaurant Style" under 2017 så tycker jag upplevelsen blev lite bättre och är helt ok på en dagsresa.

Nackdelen med Lufthansa Business är "kistan". Mao, är man en stadig pjäs som er korrespondent som är 192cm samt väger 1.05 deciton, så är den konverterade sängen inte direkt "weltklasse". Det är en av få affärsklassprodukter som jag har svårt att sova i. Nu har jag aldrig åkt SAS Plus long-haul, men att det skulle ens vara en debatt att åka Lufthansa Business for samma pris som SAS Plus är för mig ganska oförståeligt. Självklart åker man Business.

@Canadien Har kollat, men då hamnar priset på flera tusenlappar mer. Businesspriset är bara så lågt för at det är codeshare via United är min gissning. Rent via Lufthansa är det dubbelt så dyrt nästan med samma avgångar.

20151103_001731.jpg

Lufthansas frulle på A380 mellan Houston - Frankfurt

20151102_173908.jpg

Förrätten på iah-fra

@Senator Jag har troligen övertalat resten av ressällskapen att köra på Lufthansa.

Men åker du med föräldrar som är 73 respektive 80 år så spelar språket in sett till IFE, menyer, information ombord etc. bytesflygplats då det ska till assistans etc. in också.

Hade jag bara haft mig själv att tänka på hade situationen sett helt annorlunda ut. Lägg där till en flygsjuk 9-åring och en flygrädd make så har ni mitt resesällskap framöver er. Det är fullt skå att få till bra flygningar för alla.

Själv planerar jag att flyga First med Singapore Airlines SJÄLV till Singapore istället för att njuta full ut. ;)

Vilka datum kollar du?
Ursprungligen var det 11-25 juli. Nu är vi mer flexibla, men önskemålet är att vara på plats den 12 juli hur som helst.

Så utresa mellan: 29/6-11/7 och sedan stanna i 2 veckor.

Och vi behöver inte ta alla parametrar om fukten och värmen i Florida under juli. Vi har varit där förr då och vet vad vi ger oss in på! ;)

@Senator Jag har troligen övertalat resten av ressällskapen att köra på Lufthansa.

Men åker du med föräldrar som är 73 respektive 80 år så spelar språket in sett till IFE, menyer, information ombord etc. bytesflygplats då det ska till assistans etc. in också.

Hade jag bara haft mig själv att tänka på hade situationen sett helt annorlunda ut. Lägg där till en flygsjuk 9-åring och en flygrädd make så har ni mitt resesällskap framöver er. Det är fullt skå att få till bra flygningar för alla.

Själv planerar jag att flyga First med Singapore Airlines SJÄLV till Singapore istället för att njuta full ut. ;)

Ja, där är jag helt med dig och den typ av parameter är viktiga, och jag förstår att SAS då känns tryggt och säkert.
Ursprungligen var det 11-25 juli. Nu är vi mer flexibla, men önskemålet är att vara på plats den 12 juli hur som helst.

Så utresa mellan: 29/6-11/7 och sedan stanna i 2 veckor.

Och vi behöver inte ta alla parametrar om fukten och värmen i Florida under juli. Vi har varit där förr då och vet vad vi ger oss in på! ;)

Lufthansa/United
PLNCZI6 LH P Round-Trip 8165(SEK) B
PLNCZI6 UA P Round-Trip 8165(SEK) B
Förste utresedatum är 27JUN2019 för denna. Skatter och avgifter tillkommer

Z1SEBIZ SK Z Round-Trip 15145(SEK) så nästan dubbel så dyr.

Det finns några andra förslag från mig nu som ni är så pass flexibla med datumen. Det är att flyga United 69 till Newark och byta till United till MIA eller FLL därifrån. Byte i Europa är att föredra, men jag tycker den produkten är långt bättre än Lufthansa även på de äldre B752.

Orkar ni ett byte till: Air Canada via CPH och YYZ, med busenkel US CBP i YYZ. OBS! Det är Air Canada Rouge mellan YYZ-MIA/FLL-YYZ.

Priset ovan finns med Lufthansa, United och Air Canada. Men inte av någon anledning med Swiss och Austrian. Men du kan prova om det går att boka United code share, operated by Swiss via ZRH på dina datum för ovan pris.

Maja, jag vill bara påpeka att Florida är extremt varmt och fuktigt på sommaren (ffa juli/aug)! Kan lätt bli 35+ och kännas som en våtbastu konstant.
bara en heads up om du inte har koll på detta.

Toppen