Senaste nytt

Lufthansa Business vs. SAS Plus till Miami?

sök flexibla datum, 1 månad framåt från 1 Juli 2019 stanna 13-15 dagar, klass Business
Det är så jag har sökt, men kan ändå inte hitta en enda Unitedflight på något sätt. Alla är codeshare! @Senator hade förslag med UA inrikes dessa kan jag för mitt liv inte ens få till som alternativ, varken via ITA Matrix, Google Flights eller United.com

Alternativet via Canada kan jag få upp, men dessa blir generellt alltid dyrare. Så det motiverar inte riktigt ytterligare ett byte och längre restid från punkt A till B.

Det är så jag har sökt, men kan ändå inte hitta en enda Unitedflight på något sätt. Alla är codeshare! @Senator hade förslag med UA inrikes dessa kan jag för mitt liv inte ens få till som alternativ, varken via ITA Matrix, Google Flights eller United.com

Alternativet via Canada kan jag få upp, men dessa blir generellt alltid dyrare. Så det motiverar inte riktigt ytterligare ett byte och längre restid från punkt A till B.

Nu är det så att United inte flyger från Europa till Miami så just den frågan är rätt enkel ;) Men med det sagt, jag kollade runt dina datum och UA69 visar närmast 0 alla dagar i P-klass. Jag hade också missat att du vill åka från GOT. Jag tror hela Sverige har ARN som bas :p

Du letar alltså 5 platser i P-klass, har jag förstått rätt? Kanske någon grym ITA Matrix expert (inte jag) kan lägga sökkriterierna:
Fare: PLNCZI6
Utresa: 29/6-11/7
Stanna: 12-15 dagar
GOT-MIA

@Maja @Senator
De här kanske, 2-16 juli @ 8165++

B49A536C-A007-4DB9-B15F-43E79DE32E42.jpeg

930893BA-B9DE-4636-9244-8B99EEF25E31.jpeg

@Vixit Det är EXAKT den jag har hittat och siktat in mig på! :) Great minds think alike! :D

Nu håller jag bara tummarna att 1) mitt tänkta boende fixar sig till det datumet, 2) jag får mitt nya Amex-kort så jag kan debitera resan på detta och förhoppningsvis iaf ge min värvare poängen även om jag inte får dem själv 3) biljetterna finns kvar när jag väl kan boka.

@Vixit Det är EXAKT den jag har hittat och siktat in mig på! :) Great minds think alike! :D

Nu håller jag bara tummarna att 1) mitt tänkta boende fixar sig till det datumet, 2) jag får mitt nya Amex-kort så jag kan debitera resan på detta och förhoppningsvis iaf ge min värvare poängen även om jag inte får dem själv 3) biljetterna finns kvar när jag väl kan boka.

Mycket bra tänkt med lounge-stopp på utresan i både Frankfurt och Zurich!

Notera @Maja att förslaget ovan är bra på ett sätt: Swiss till Miami som jag tycker är bättre än Lufthansa, men att det blir två transit inom Europa och oavsett kvaliten på loungerna i Zurich, så blir det rätt långa transit till fots för dina föräldrar. Frankfurt är notorisk för detta, och promenaden från både A och B i Zurich är hellre inte att leka med, samt avresa från GBG 06.30 och ankomst 17.30 EST är en lång dag. Ingen av businessloungerna i FRA eller ZRH är värt ett extra stopp i mitt tycke, SEN E ZRH är bra men om ni inte har flera Star Gold så hjälper inte det.

Notera @Maja att förslaget ovan är bra på ett sätt: Swiss till Miami som jag tycker är bättre än Lufthansa, men att det blir två transit inom Europa och oavsett kvaliten på loungerna i Zurich, så blir det rätt långa transit till fots för dina föräldrar. Frankfurt är notorisk för detta, och promenaden från både A och B i Zurich är hellre inte att leka med, samt avresa från GBG 06.30 och ankomst 17.30 EST är en lång dag. Ingen av businessloungerna i FRA eller ZRH är värt ett extra stopp i mitt tycke, SEN E ZRH är bra men om ni inte har flera Star Gold så hjälper inte det.
Tusen tack för heads upp. Jag kollade så snabbt att jag inte observerade två mellanlandningar. Då är det INTE den jag har tittat på. :oops:

Jag har troligen säkrat mitt EBD och dotterns EBG bör inte ha gått ut innan resan. Men frågan är om vi kommer in lounge alla fem då?

Funderar på denna rut:

Wed, 03 Jul, 2019
Departing10:10 Gothenburg, SE (GOT)
Arriving17:45 Miami, FL, US (MIA)
Number of stops
1 Connection
Gothenburg, SE (GOT)
Miami, FL, US (MIA)
Duration13h 35m total

GOT to ZRH
FLIGHTLX 1223 (Eco Y)
Aircraft typeEmbraer ERJ-190

Operated By Helvetic Airways AG
1h 10m connection

ZRH to MIA
FLIGHTUA 9724 (Bus P)
Aircraft typeAirbus A330-300

Operated By SWISS International Airlines

Wed, 17 Jul, 2019
Departing Wed, 17 Jul
16:55 Miami, FL, US (MIA)
Arriving Thu, 18 Jul
10:50 Gothenburg, SE (GOT)
Number of stops
1 Connection

Miami, FL, US (MIA)
Gothenburg, SE (GOT)
Duration11h 55m total

MIA to FRA
FLIGHTLH 463 (Bus P)
Aircraft typeAirbus A380-800
Operated By Lufthansa

1h 15m connection
FRA to GOT
FLIGHTLH 810 (Bus P)
Aircraft typeAirbus A320-200
Operated By Lufthansa

Alt. som utresa:

06:35 Gothenburg - Landvetter (GOT)
08:15 Arrival airport Frankfurt/Main International Airport (FRA)
Cabin class, Business (P)
Departure airplane number LH flight LH821

Departure time10:45
Frankfurt/Main International Airport (FRA)
14:50 Arrival airport Miami International, FL (MIA)
Cabin class, Business (P)
Departure airplane numberLH flight LH462

Jag bokar alltid assistans åt min mamma. Pappa som fyller 80 år under resan har inga som helt bekymmer att gå, men min mamma kan ej gå i trapport/långa sträckor efter en allvarlig knä- och höftoperation för några år sedan efter en olycka. Så när bokningen väl är gjord får jag kontakta flygbolaget och begära assistans till henne.

Med ovan rutt kommer ni inte ha särskilt mycket tid alls för loungebesök @Maja men jag gissar att frågar ni snällt så löser det sig. Annars har ni access till businessloungen.

Jag hade ringt till United och bokat denna. Dom har aldrig tagit ut en bokningsavgift från mig när jag har bokat per telefon, och deras svenska nummer hamnar i Houston hos väldigt kompetenta människor. Det kan vara så att du kan kringgå de "married segments" den vägen. När jag delar upp resan ser det ut såhär:
LX (2L) 1223 0 GOT
03/07/19 10:10 ZRH
03/07/19 12:10 E90
M,T,W,Th,F,Sa
NA / NA J6 C6 D6 Z6 P5 Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K9

UA (LX) 9724 0 ZRH
03/07/19 13:20 MIA
03/07/19 17:45 333
Daily
76% / 15m J4 C4 D4 Z4 P4 Y4 B4 M4 U4 H4 Q4 V4 W4 S4 T4 L4 K0

Tittar vi på hela sträckan GOT-MIA
1 Connections
LX (2L) 1223 0 GOT
03/07/19 10:10 ZRH
03/07/19 12:10 E90
M,T,W,Th,F,Sa
NA / NA J6 C6 D6 Z3 P0 Y9 B9 M9 U9 H9 Q0 V0 W0 S0 T0 L0 K0

UA (LX) 9724 0 ZRH
03/07/19 13:20 MIA
03/07/19 17:45 333
Daily
76% / 15m J4 C4 D4 Z4 P4 Y4 B4 M4 U4 H4 Q4 V4 W4 S4 T4 L4 K0
Vad jag kan se finns det bara 4 platser, inte 5.

Skillnaden @Senator om jag ringer är att jag skulle få till GOT-ZRH i Business P? Jag har inte riktigt lärt mig än att tolka alla bokningsklasser och vad siffrorna står för. :oops:

Skillnaden @Senator om jag ringer är att jag skulle få till GOT-ZRH i Business P? Jag har inte riktigt lärt mig än att tolka alla bokningsklasser och vad siffrorna står för. :oops:

Precis, men jag får upp den nu på United.com men då måste du boka Lufthansa segmenten som United code share och där finns det bara 4 platser. Så via United.com kan du boka 5 platser GOT-ZRH-MIA med LX operated 1223 och UA code share 9724 men det finns som sagt bara 4 platser hem. Dock borde United agenten kunna boka direkt på Lufthansa flightnummer som har mer inventory,.

Toppen