Lounger för SAS efter byte till Skyteam

Kimmen00 skrev:En fördel var att åka SAS Plus pro blev det Delta Economy comfort+ på kortlegget mellan iad-atl. Helt OK säten, med bra utrymme skärm i stolen.Klicka för att utvidga...
I vilken gruppering hamnade du? Alltså, när kunde du välja säten i comfort+? Direkt vid ticketing eller hamnade du i en av grupperna som får välja x timmar före avgång?

mha321 skrev:I vilken gruppering hamnade du? Alltså, när kunde du välja säten i comfort+? Direkt vid ticketing eller hamnade du i en av grupperna som får välja x timmar före avgång?Klicka för att utvidga...
Hade 11A sen länge,.. när biljetten ställdes ut.

mha321 skrev:Jag är på inget sätt en Skyteamexpert, men t.ex. Delta One lounger kommer du inte in i på status, utan det krävs business-biljett, på samma sätt som tex United Polaris i Star Alliance. Men jag känner inte på rak arm till något ställe där det finns en sådan lounge men det inte också finns enannan(lite sämre) lounge som status-passagerare har tillträde till.Klicka för att utvidga...
Flög Delta med BC - One Louge på JFK var grym. Tror inte man kommer in på en SAS BC.

mha321 skrev:Gäller även JV partner biljetter i business, alltså air France, klm och Virgin över Atlanten.Klicka för att utvidga...

Johan Hbg skrev:Aha. Snyggt. Då kommer det gälla SAS också sen när de har JV över Atlanten.Klicka för att utvidga...

I delta one-loungen i Boston har de nu infört restriktioner för Air France o KLM men inte Virgin. Nu är den Bostonloungen mycket mindre än den på JFK men man ska och inte ta det för givet att alla JV-partners få fortsätta att komma in om delta ser problem med överbefolkade lounger.

Delta-One-Lounge-Boston-1.jpg

Delta One Lounge Boston Adds Access Restrictions

The Delta One Lounge Boston has added new access restrictions, and isn't admitting Air France-KLM business class passengers.

cropped-cropped-favicon.png

onemileatatime.com

Johan Hbg skrev:Kanon om det funkar på LAX. Fungerade inte för mig på ATL. Personalen blippade iofs mitt boardingkort där.Tyvärr ännu ett bevis på att Delta/SkyTeam inte är solida saker. För att få tillgång till loungen skall man alltså använda en hemlig manuell process."Jag är inte bitter"Klicka för att utvidga...
Kom precis in på den på LAX, ankommande i SAS Plus, vidare med eco comfort med Delta. Elite Plus. Borde väl egentligen inte kommit in utan businessclass-biljett

Canadien skrev:Kom precis in på den på LAX, ankommande i SAS Plus, vidare med eco comfort med Delta. Elite Plus. Borde väl egentligen inte kommit in utan businessclass-biljettKlicka för att utvidga...
Jo, det ska gå. Status och en same-day international krävs (både arrival och departure ska funka).

mha321 skrev:Jag är på inget sätt en Skyteamexpert, men t.ex. Delta One lounger kommer du inte in i på status, utan det krävs business-biljett, på samma sätt som tex United Polaris i Star Alliance. Men jag känner inte på rak arm till något ställe där det finns en sådan lounge men det inte också finns enannan(lite sämre) lounge som status-passagerare har tillträde till.Klicka för att utvidga...
Fast du kommer inte in med en businessbiljett med SAS i Delta One. Det krävdes en ren Deltabiljett blev jag informerad om i Boston.

Air France Lounge i Los Angeles är värd ett besök, bra mat och viner. Det är långt att gå eftersom loungen ligger vid West Gates i Tom Bradley-terminalen, vid 200-gaterna. Inte lika långt som till Polaris-loungen.

Det fanns ett litet glimmer av hopp om att slippa gå tillbaka, då gaten tillfälligt var satt till gate 202. Men den byttes tillbaka till det ordinarie området runt gate 130.

Kommer SAS flytta ut till 200-gaterna vid LAX?

Diamond-in-the-ruff skrev:Det finns säkert publicerat någonstans, men i Paris får man inte tillgång till Air France 2F loungen om flygets avgång är i en annan terminal. Trist.Klicka för att utvidga...
Trist, men alle AF loungerne ligner vist hinanden meget, saa skaden er naeppe stor? Ogsaa godt at vaere i rette terminal, hvis man skulle komme i tidsnoed efter champagnegaloppen...!?

Back