Senaste nytt

Lounger för SAS efter byte till Skyteam

En fördel var att åka SAS Plus pro blev det Delta Economy comfort+ på kortlegget mellan iad-atl. Helt OK säten, med bra utrymme skärm i stolen.
I vilken gruppering hamnade du? Alltså, när kunde du välja säten i comfort+? Direkt vid ticketing eller hamnade du i en av grupperna som får välja x timmar före avgång?

Jag är på inget sätt en Skyteamexpert, men t.ex. Delta One lounger kommer du inte in i på status, utan det krävs business-biljett, på samma sätt som tex United Polaris i Star Alliance. Men jag känner inte på rak arm till något ställe där det finns en sådan lounge men det inte också finns en annan (lite sämre) lounge som status-passagerare har tillträde till.
Flög Delta med BC - One Louge på JFK var grym. Tror inte man kommer in på en SAS BC.

Gäller även JV partner biljetter i business, alltså air France, klm och Virgin över Atlanten.

Aha. Snyggt. Då kommer det gälla SAS också sen när de har JV över Atlanten.

I delta one-loungen i Boston har de nu infört restriktioner för Air France o KLM men inte Virgin. Nu är den Bostonloungen mycket mindre än den på JFK men man ska och inte ta det för givet att alla JV-partners få fortsätta att komma in om delta ser problem med överbefolkade lounger.

Kanon om det funkar på LAX. Fungerade inte för mig på ATL. Personalen blippade iofs mitt boardingkort där.
Tyvärr ännu ett bevis på att Delta/SkyTeam inte är solida saker. För att få tillgång till loungen skall man alltså använda en hemlig manuell process.
"Jag är inte bitter" :)
Kom precis in på den på LAX, ankommande i SAS Plus, vidare med eco comfort med Delta. Elite Plus. Borde väl egentligen inte kommit in utan businessclass-biljett

Jag är på inget sätt en Skyteamexpert, men t.ex. Delta One lounger kommer du inte in i på status, utan det krävs business-biljett, på samma sätt som tex United Polaris i Star Alliance. Men jag känner inte på rak arm till något ställe där det finns en sådan lounge men det inte också finns en annan (lite sämre) lounge som status-passagerare har tillträde till.
Fast du kommer inte in med en businessbiljett med SAS i Delta One. Det krävdes en ren Deltabiljett blev jag informerad om i Boston.

Toppen