Senaste nytt

Lounger för SAS efter byte till Skyteam

Då det är dåligt skyltat på LAX (Los Angeles):
För att komma till Air France lounge ska man gå mot portarna 201+ (en tunnel under marken) och sedan upp på våning 6. I praktiken är det som att byta terminal. Räkna med minst 5 minuter från lounge till SAS gate (mycket raskt gående) eller 10-15 minuter i maklig takt.

Loungen i sig mycket bra och enligt mig ett snäpp upp från Star Alliance loungen.

Visst är det så att som Sky Elite Plus (EBD) så kommer man inte in i någon Delta lounge om man flyger USA - Karibien med Delta, då det räknas som ”inrikes”?

Jag försöker hitta information om hur loungeaccess fungerar nu men hittar inget så jag frågar istället. I januari bokade jag ekonomi med familjen till Thailand CPH-BKK med Thai, dels för att vi värdesätter loungen innan avresa. Jag är Guld medlem.
Nu när det drar ihop sig inser jag att det troligtvis inte blir någon lounge. Ni som har koll, kommer jag in någonstans som Guldmedlem och THAI biljett?

Jag försöker hitta information om hur loungeaccess fungerar nu men hittar inget så jag frågar istället. I januari bokade jag ekonomi med familjen till Thailand CPH-BKK med Thai, dels för att vi värdesätter loungen innan avresa. Jag är Guld medlem.
Nu när det drar ihop sig inser jag att det troligtvis inte blir någon lounge. Ni som har koll, kommer jag in någonstans som Guldmedlem och THAI biljett?
Guldmedlem i SAS Eurobonus?
Thai är inte med i samma allians som SAS så i det fallet får du ingen lounge.

Korrekt summerat. Har man ingen status så är bästa (?) valet Eventyrloungen för 300 kronor per vuxen (har för mig barn får rabatt).

Om du har Guld hos Thai kommer du in på SAS Goldlounge även om ni åker i ekonomi. Thai har avtal med SAS och det gäller både ARN och CPH.
Om du har Guld hos SAS se svaret ovan.

SAS personalet i lounge receptionen paa CPH fortalte mig (for 2 timer siden) at selv de er usikre paa reglerne og at de aendrer sig igen til februar. Som det er nu faar man adgang til SAS Loungen hvis man rejser paa Skyteam billet og har mindst Skyteam Elite status (f.eks. FB guld). Skyteam Elite Plus (f.eks. FB Platinum) giver adgang for 1 gaest (uklart om vedkommende ogsaa skal rejse med Skyteam). Vaerre er det med SAS Fasttrack: der faar kun selve kortholderen (min. Skyteam Elite) adgang, og ikke medrejsende....Lyder lidt inkonsistent. Men i dette tilfaelde kan man jo benytte CPH Express track i stedet.

SAS personalet i lounge receptionen paa CPH fortalte mig (for 2 timer siden) at selv de er usikre paa reglerne og at de aendrer sig igen til februar. Som det er nu faar man adgang til SAS Loungen hvis man rejser paa Skyteam billet og har mindst Skyteam Elite status (f.eks. FB guld). Skyteam Elite Plus (f.eks. FB Platinum) giver adgang for 1 gaest (uklart om vedkommende ogsaa skal rejse med Skyteam). Vaerre er det med SAS Fasttrack: der faar kun selve kortholderen (min. Skyteam Elite) adgang, og ikke medrejsende....Lyder lidt inkonsistent. Men i dette tilfaelde kan man jo benytte CPH Express track i stedet.
Vad ska de ändra reglerna till?

Va? Sky Team Elite non-plus ska väl inte ge lounge? Någonstans?

Toppen