Senaste nytt

Lounger för SAS efter byte till Skyteam

Visst kommer man in i The Loft i Bryssel om man är guldmedlem i SAS och flyger med samma bolag? I så fall, är det någon idé att lägga tid där?

Air France loungen i SFO nekade precis inträde innan 14:45 för avgång med SAS 17:30 och hänvisade till begränsad kapacitet (är SkyTeam Elite+).

Orelaterat till SAS/EuroBonus:
Virgin Atlantic loungen släpper inte in PriorityPass / LoungeKey innan 17:30, och China Airlines loungen är stökig som vanligt (och dåligt utbud ).

Air France loungen i SFO nekade precis inträde innan 14:45 för avgång med SAS 17:30 och hänvisade till begränsad kapacitet (är SkyTeam Elite+).

Orelaterat till SAS/EuroBonus:
Virgin Atlantic loungen släpper inte in PriorityPass / LoungeKey innan 17:30, och China Airlines loungen är stökig som vanligt (och dåligt utbud ).
I september var jag vid AF loungen strax före kl 14.00 och en värdinna sa att jag var välkommen när AF och KLM hade haft bording och det var strax före klockan 15.00, hennes kolega grep in och sa att det var OK att släppa in SAS gäster redan.

När AF och KLM gästerna hade avvikt från loungen satte de igång och började dammsuga och städa i loungen, vi var väl en 10 pax som skulle med SAS sittandes i loungen vid 15 tiden, sedan fylldes det på ända tills avgången.

LIte frågor från en med dålig koll.
Jag har SAS Gold och flyger till Seoul från CDG i business med Air France i december.
Jag antar att jag ka använda den här loungen då, eller Air France Lounge i Terminal 2E?
Har jag andra alternativ? Vilken skulle du rekommendera?
Du kan inte använda denna då terminalerna inte sitter ihop utan du får använda Air France lounger, vilket inte är något negativt i detta fall skulle jag gissa då terminal 2B/D inte är någon höjdare...

SAS har från och med idag avtal med Lounge i T2B på CDG.
Det är Extime lounge som används

Bra tajming, reser imorgon från CDG, vilket var min sista planerade resa med SAS från CDG, har skiftat över till AF ut från CDG.
Tveksamt om detta kommer få mig att lägga om mönstret med AF från CDG och SAS från ARN, men återkommer imorgon med hur jag upplevde loungen.

Inte dykt upp något i appen ännu om tillgång ännu dock...

SAS har från och med idag avtal med Lounge i T2B på CDG.
Det är Extime lounge som används

Gick alldeles utmärkt för någon timme att ta sig in. Bara visade boardingkort och kom in direkt som Skyteam Elite Plus (SAS Guld). Det svåraste var att hitta dit. Rätt ok utbud av mat och dryck ändå och utsikt över flygplanen utanför. Tack för tipset!

IMG_1012.jpeg
IMG_1014.jpeg
IMG_1008.jpeg
IMG_1010.jpegIMG_1013.jpeg
IMG_1011.jpeg

Last edited:
Toppen