Senaste nytt

Lounger för SAS efter byte till Skyteam

SAS från San Fransisco till Köpenhamn i Plus med Diamond kring jul, någon som vet vad som erbjuds i lounge väg?
En lounge som är väldigt besökt fram till klockan 14.15 när både AF och KLM haft sina avgångar, sedan är det nästan bara SAS gäster i loungen.

Kallskuret, ost, varma makor, en varmrätt, sallader är det som serveras i matväg, champagne, Cola Zero och vin serverar man sig själv, finns en bemannad bar som har det starka dryckerna samt olika ölsorter

Max 4-5 minuters promenad till de gater som SAS använder.
WI-FI fungerade inte när jag besökte loungen.

Någon som vet om lounge-tillgång på Palma (PMI) när man reser som EBG med SAS? Om man tittar på Skyteam lounge finder så verkar tillgång inte inkludera SAS. :(

SAS från San Fransisco till Köpenhamn i Plus med Diamond kring jul, någon som vet vad som erbjuds i lounge väg?
Air France loungen på SFO är grym. Bra mat, bra sittplatser, bra drycker, bemannad bar. Laddplatser vid varje sittplats och bra service. När jag varit där har personalen varit snabba på att duka av, fylla på och gått runt och erbjudit små smakprov av desserter som köket lagat och som inte fanns på buffén. Deras bröd från Boudin är mycket bra!

Attachments

• IMG_0953.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 107
  • IMG_0952.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 98
  • IMG_0951.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 100
  • IMG_0950.jpeg
    IMG_0950.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 91
  • IMG_0949.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 81
  • IMG_0948.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 83
  • IMG_0954.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 84
  • IMG_0955.jpeg
    {memory} MB · Visningar: 82
En lounge som är väldigt besökt fram till klockan 14.15 när både AF och KLM haft sina avgångar, sedan är det nästan bara SAS gäster i loungen.

Kallskuret, ost, varma makor, en varmrätt, sallader är det som serveras i matväg, champagne, Cola Zero och vin serverar man sig själv, finns en bemannad bar som har det starka dryckerna samt olika ölsorter

Max 4-5 minuters promenad till de gater som SAS använder.
WI-FI fungerade inte när jag besökte loungen.

Aha lysande, var rädd att den var längre bort och nån "kontroll" mellan.

Nån som testat både Lufthansas och Skyteams lounger på MUC som kan berätta hur de står sig mot varandra. Har status i båda några månader till men har bara testat Senator tidigare.

Air France loungen på SFO är grym. Bra mat, bra sittplatser, bra drycker, bemannad bar. Laddplatser vid varje sittplats och bra service. När jag varit där har personalen varit snabba på att duka av, fylla på och gått runt och erbjudit små smakprov av desserter som köket lagat och som inte fanns på buffén. Deras bröd från Boudin är mycket bra!
Wow ja det ser mycket trevligt ut. Jag ser fram emot att besöka den kommande veckan!

OBS att Lufthansa lounge i London Heathrow är stängd för renovering fram till mitten av Januari. Fram till dess är det Plaza Premium Lounge T2 som går att använda enligt SAS's lounge översikt.
Är på "Premium" Plaza lounge här på LHR nu. Kö där man måste skanna en QR-kod, tillhandahålla både epost-adress samt telefonnummer, samt hålla telefonen levande för att komma in (gick på 5-10 min). Blev nekad inträde som EBD i Plus eftersom flyget var mer än 3 timmar i framtiden. Kom tillbaka en timme senare och fick komma in.
Väl inne superfullt, verkligen. Fick ett kort att visa i den bemannade baren som gav mig rätt att få finare alkohol (någon lokalöl istället för den billiga) men ej cocktails. Tallrikar slut så man kan inte ta tilltugg. Jag kan ansluta till wifin men den fungerar inte.

Pricken över i:et är att wifi-lösenordet är "myairportmoment" :-D

Toppen