Senaste nytt

Longhaul: SAS Plus vs. Norwegian Premium

Goldfinger

Medlem
Bilderna på Norwegian "Premium" ser ut som en halvtaskig business anno 1982.... Kanske funkar på en flygning upp till 5 timmar men annars... _nej inte för mig iaf. Någon nämnde att Norwegians poäng förfaller efter ett år, låter ruskigt snålt och beräknande gentemot SAS förmånliga system ( där man som Diamond tex inte har någon tidslimit och guld har väl typ 3 eller 5 år nåt sånt... ) Sedan givetvis, prislappen spelar roll, men i det stora hela så vare sig det är i tjänst eller privat hade jag valt SAS.... Jag tycker de har en riktigt bra och prisvärd produkt i Business nu i och med nya kabinen, det är bara ett fåtal som kan konkurrera med leverans kontra pris, och de flesta som kan är bolag med riktigt sunkiga personalpolicys som jag inte ställer upp på...
 

ARNBER

Medlem
Jag tycker nog allt annat lika att Norwegian är att föredra. Framförallt för Dreamlinern men även IFE som jag tycker är väldigt mycket bättre än SAS, framförallt skärmarna men också innehållet och till sist stolarna som är bättre hos Norwegian.

Sen kan man ju alltid resonera kring anställningskontrakt på kabinpersonal, men som sagt - allt annat lika

Rätta mig om jag har fel men enligt bilderna som jag lagts upp hat Norwegian Premium ingen IFE. Det skulle vara en No go for mig
 

Dr. Miles

Expert
Rätta mig om jag har fel men enligt bilderna som jag lagts upp hat Norwegian Premium ingen IFE. Det skulle vara en No go for mig
Det finns IFE på Norwegian Premium stolar (det finns IFE i Economy class på deras Boeing 787 plan så det vore konstigt om de inte hade det i Norwegian Premium)

Du kan titta sekvensen runt 01:50 av det här videoklippet.
 

Jay

Medlem
Tycker det är en no-brainer i avseendet att testa båda!
SAS plus på ena resan och Norwegian premium på andra så kan du skapa dig en egen uppfattning av vad som är bäst.
 

obs

Medlem
Bilderna på Norwegian "Premium" ser ut som en halvtaskig business anno 1982.... Kanske funkar på en flygning upp till 5 timmar men annars... _nej inte för mig iaf. Någon nämnde att Norwegians poäng förfaller efter ett år, låter ruskigt snålt och beräknande gentemot SAS förmånliga system ( där man som Diamond tex inte har någon tidslimit och guld har väl typ 3 eller 5 år nåt sånt... ) Sedan givetvis, prislappen spelar roll, men i det stora hela så vare sig det är i tjänst eller privat hade jag valt SAS.... Jag tycker de har en riktigt bra och prisvärd produkt i Business nu i och med nya kabinen, det är bara ett fåtal som kan konkurrera med leverans kontra pris, och de flesta som kan är bolag med riktigt sunkiga personalpolicys som jag inte ställer upp på...

Jag kan ha fel, men det tycks som att du syfter på en jämförelse mot SAS Business ? Detta gäller en jämförelse mot SAS Plus.

Vad gäller bonuspoäng, så måste jag säga att jag omedelbart tycker bättre om Norwegians system där du rakt av känner värdet på dina poäng.Åt andra sidan måste man naturligtvis ta hänsyn till det faktum att resan kan bli jobbigare om man resar med Norwegian och man råkar på något problem.
 
Toppen