Fortsättning...
När vi satt oss tillrätta började jag nästan direkt titta på film (lägger bilder på utbudet i slutet) och filmen pågick till och från genom hela serveringen (ca 3h) som började 1.5h efter start.
Förrätt
Salladsskål, prosciutto med mozzarella, tomat, squash och oliv tapenad samt valfri dricka. Jag drack en cola och det som var kvar av fördrinken som var en Orange Blossom. Kuriosa om fördrinken, att SAS absolut INTE snålar på fikat. Var nog en 70/30 drink vi fick.
Huvudrätt (1/2)
Jag började med en filét mignon som jag läst mycket bra om här på forumet, med potatis, grönsaker och rödvinssås. Till det drack jag en Massolino Dolcetta d'Alba 2014 på rekommendation från kocken. Biffen smakade fantastiskt men potatisen var smaklös (lite salt och peppar löste det dock).
Huvudrätt (2/2)
Var lite nyfiken på kycklingen också och frågade om jag även kunde få smaka denna vilket inte var några som helst problem. Grillad kyckling med sötpotatismos, sparris och senapssås. Mycket gott men för liten portion (om jag nu bara hade beställt och ätit den). Hade kvar av vinet så det fick gå även till denna rätt.
Efterrätt
Päronkaka med vaniljvisp, frukt och glass.
Inget märkvärdigt förutom vaniljvispen som smakade väldigt äkta och gott.
Drack en kopp grönt lemongrass te vilket man kan tycka kanske inte är så smart om man ska sova men hade varit uppe sedan kl05 lokal Vegas tid så vid det här laget vart jag ganska trött.
Borstade tänderna och "gjorde mig iordning", bäddade ut sängen och somnade direkt. Sov väldigt skönt (på sidan först men bytte till rygg) och vaknade 5h senare helt utvilad och nu var det ca 1.5h kvar av flygningen. Gick till snackbuffén som jag tyvärr glömde fotografera men den var väldigt bra med allt jag behövde för stunden. 1h kvar ca vilket betyder att frukost/lunch serveringen skulle börja. Det var en fräsch buffé som rullades ut och jag valde diverse grönsaker, yoghurt med müsli, spenat frittata (ägg+spenat), frukt, bröd och juice.
En rejäl frukost som jag står mig på ett par timmar vilket passar bra eftersom jag har 3 flygningar kvar idag med inte överdrivet lång connection emellan.
Har precis landat i Oslo och ska nu göra resans kanske mest spännande moment. Se om 4 väskor väntar vid bagagebandet. 3 av dessa som bagage från en ombokad flight med VX och en incheckade från SFO hos SK. Aldrig har pipljudet som ljuder när bagagebandet startar varit så upphetsande....
Filmer: