Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

Tillbaka på CPH. Ska bara till grann-gaten för nästa flyg om 25min.
uploadfromtaptalk1452705804957.jpg

Då var det dags för mig också att försöka ta mig hem från Vegas. Har separat biljett med United till SFO och sen SAS resten av vägen. Gick bra att få bagaget taggat hela vägen till ARN. Får se om det dyker upp där också...

Verkar som att det blir gamla kabinen för mig på hemvägen också, och ingen CU, så blir Go. En fördel med hemresor från Vegas brukar dock vara att man fått så lite sömn de senaste dagarna så man skulle kunna sova ståendes upp.

claimen (vad är svenska ordet?). Kanske begäran om ersättning eller ersättningskrav ?

Tack för en fantastisk liverapportering - man har verkligen kännt dina toppar och dalar.

• Gilla
Reactions: olo
Den incheckade väskan kom direkt på band 3 i terminal 2. Tog tåg till international terminal G (2 stationer bort). Gick direkt till aile 6 och SAS Plus och uppgraderade till C för poäng. Fick plats 7D+E som var enda platserna tillsammans i C på denna flight.

Priority security check in, tillsammans med 2 barnfamiljer framför oss så blev inte så snabb security som vi hoppats på.

Sitter nu i United Club Lounge med ett patetiskt utbud av mat och dricka.

Som andra har påpekat så hade du tur och kom till United Club på en bra dag. Jag var just inne i loungen, och det var ungefär samma upplägg, men utan skinka och salami, dvs bara hummus och grönsaksstavar. Sitter i EVA Airs lounge nu som är betydligt mindre, men har ett större matutbud (flera val av varm mat).

Jag hade egentligen övervägt att lämna flygplatsen och ta en Uber till In-n-Out som ligger 7 minuter från SFO för en burgare, men då det gick att ta sig till den internationella terminalen airside så orkade jag inte med att gå igenom security en extra gång. Nu hoppas jag bara att jag kan få ett boardingkort från gaten när de öppnar den och att mitt baggage som taggades i LAS får följa med (jag har checkat in på SAS-flighten online och har ett boardingkort som PDF).

Hade jag varit själv hade jag sprungit mellan loungerna för att kika lite men nu blev det som det blev. Flyger du också SK936?

Toppen