Senaste nytt

LIVE: Inställd flight från Oslo till New York med SAS

@Brandten: Flyger ni med något annat än Star Alliance mellan Las Vegas och San Francisco?

Gör dig beredd på att få betala vid incheckningen i så fall och kolla med SAS vid hemkomst om du får tillbaka pengarna. Ditt Guldkort kan du inte använda till något av värde. Ni borde ha varsin väska i biljette de resterande borde kosta $25-$35/väska beroende på flygbolag.

Intressant att sånt inte går att lösa på nått smidigare sätt, att ha någon slags flagga eller bara en checklista att de som har SK biljett på VX och har Guld och uppåt ( med bild på kortet) har rätt till X antal fria bagage?

@palmen har något liknade i en tråd, kan inte hitta den just nu
Jupp, där ingår bara bagage enligt den biljett man har, ens förmåner från SAS Eurbonus räknas inte in. I och med att jag hade en economy-biljett på vägen hem fick jag bara checka in 1 bagage. Om OT går igenom så får man ju dock en ny biljett och då borde nog 2 bagage ingå. För min del fick jag inte tillbaka pengarna för det extra bagaget iom att mina förmåner inte räknades, men åker man plus så ska 2 bagage ingå och då har man ju ett betydligt bättre case mot SAS.

Borde som sagt vara 2 kolli per passagerare i och med att ni har Plus-biljetter nu. I så fall får ni betala för ett extra baggage à 25 dollar. Vi väntar med spänning :)

Alright! Vi ankom flygplatsen nyss. Efter några dagar här har jag blivit snål så istället för 55USD Escalade till flygplatsen tog vi 13USD taxi.

Gick direkt till Virgin America kiosken men bokningen hittads inte så fick vi gå till manuella disken som var helt tom. Mycket trevlig personal som fick höra om vår resa hit men tyvärr inget de kunde göra för att hjälpa till med gratis bagage. De tog inte hänsyn till status eller bokningsklass (so much for codeshare).

Vi har egentligen 5 väskor + 2 handbagage (dataväska etc) men jag har packat en väska i den andra väskan vilket betyder 4 stora väskor totalt varav 2 är gratis hos VX. Hade inte varit några problem om det var UA som flög att få med alla gratis.

När de skulle checka in oss och bagaget så ville systemet checka in "över-bagaget" hela vägen till OSL för 120USD /väska. Detta pga att systemet tyckte det var lite tight med 2.5h connection i SFO för att hinna hämta allt bagage där.

Kostnaden är ju egentligen inget problem eftersom United (varför inte SAS?) har erbjudit sig att betala för de extra väskorna men tyckte det var lite saftigt att ligga ute med de pengarna till vi evt får tillbaka från något bolag.

Eftersom jag packat den minsta av de 4 väskorna med lite kläder så jag tog den också som handbagage vilket blev 3 incheckade varav 2 är gratis och så vi blev gratis ombokade till en tidigare flight (VX251) på standby biljetter vilket inte skulle vara några problem då det var en relativt tom flight. Iom detta har vi då mer tid att hämta upp det ena bagaget vi skickade endast till SFO för 25USD medan de andra 2 går hela vägen.

Keep you posted!
uploadfromtaptalk1452624927972.jpg

Gick direkt till Virgin America kiosken men bokningen hittads inte så fick vi gå till manuella disken som var helt tom. Mycket trevlig personal som fick höra om vår resa hit men tyvärr inget de kunde göra för att hjälpa till med gratis bagage. De tog inte hänsyn till status eller bokningsklass (so much for codeshare).

Nu spelar det i sig ingen roll - men jag tror inte ni hade codeshare med VX. Vare sig SAS eller United har sin kod på deras flyg så vitt jag vet. Det vi pratar om är vanlig hederlig interlining.

Vi har egentligen 5 väskor + 2 handbagage (dataväska etc) men jag har packat en väska i den andra väskan vilket betyder 4 stora väskor totalt varav 2 är gratis hos VX. Hade inte varit några problem om det var UA som flög att få med alla gratis.

Nja, om av någon anledning biljetten inte har uppdaterats till 2pcs/person så hade biljetten gett 2 baggage och star gold hade gett ytterligare 2 om ni var på samma bokning. Det femte baggaget hade ni nog fått betala för.

Kostnaden är ju egentligen inget problem eftersom United (varför inte SAS?) har erbjudit sig att betala för de extra väskorna men tyckte det var lite saftigt att ligga ute med de pengarna till vi evt får tillbaka från något bolag.

Varför skall United betala avgiften för incheckat baggage på erat flyg med Virgin America?

Varför skall United betala avgiften för incheckat baggage på erat flyg med Virgin America?

Oj sorry väldigt otydligt.

SAS slarvar bort väskorna.
United erbjöd sig betala för inköp av nya väskor att ha våra saker i som i sin tur Amex står för.
Jag tänkte då att eftersom *A krånglade till det så kommer de ta med sig de extra väskorna utan kostnad men som du skrev är ju inte VX med i leken alls.

Det ordnade sig ändå så vi är nöjda. :)

Toppen