Kan man tro att det är KBM som tar oss hem imorgon?
@Brandten: Flyger ni med något annat än Star Alliance mellan Las Vegas och San Francisco?
Gör dig beredd på att få betala vid incheckningen i så fall och kolla med SAS vid hemkomst om du får tillbaka pengarna. Ditt Guldkort kan du inte använda till något av värde. Ni borde ha varsin väska i biljette de resterande borde kosta $25-$35/väska beroende på flygbolag.
Jupp, där ingår bara bagage enligt den biljett man har, ens förmåner från SAS Eurbonus räknas inte in. I och med att jag hade en economy-biljett på vägen hem fick jag bara checka in 1 bagage. Om OT går igenom så får man ju dock en ny biljett och då borde nog 2 bagage ingå. För min del fick jag inte tillbaka pengarna för det extra bagaget iom att mina förmåner inte räknades, men åker man plus så ska 2 bagage ingå och då har man ju ett betydligt bättre case mot SAS.@palmen har något liknade i en tråd, kan inte hitta den just nu
Ok tackar! En standard gammal plus (och business) alltså? Vi får se vad vi gör som sagt.Det tycks bli OY-KBD.
Gick direkt till Virgin America kiosken men bokningen hittads inte så fick vi gå till manuella disken som var helt tom. Mycket trevlig personal som fick höra om vår resa hit men tyvärr inget de kunde göra för att hjälpa till med gratis bagage. De tog inte hänsyn till status eller bokningsklass (so much for codeshare).
Vi har egentligen 5 väskor + 2 handbagage (dataväska etc) men jag har packat en väska i den andra väskan vilket betyder 4 stora väskor totalt varav 2 är gratis hos VX. Hade inte varit några problem om det var UA som flög att få med alla gratis.
Kostnaden är ju egentligen inget problem eftersom United (varför inte SAS?) har erbjudit sig att betala för de extra väskorna men tyckte det var lite saftigt att ligga ute med de pengarna till vi evt får tillbaka från något bolag.
Varför skall United betala avgiften för incheckat baggage på erat flyg med Virgin America?