Senaste nytt

Ladda ner EuroBonus-historik

mika

Medlem
Tack för det här! Det var fascinerande att bläddra igenom hela historien (från AUG-01-1997, New York - Stockholm SK0904 C Business Basic Points, 9 000 poäng). Det som man har glömt är hur mycket det gick att tjäna med olika kampanjer (double points, triple points, points booster, ...), blev ofta 20k - 50k extra poäng per år från dessa.

Men hur är det med sin status-historik? Går det att hitta någonstans? När har man varit EBD, EBG, EBS, EBB? Skulle vara trevligt att veta (speciellt gällande lifetime-status).
 

Meazza

Medlem
Funkade kanon i OSX också. Om någon behöver en "manual" för det så följer den här:

1. Ladda hem Python för OSX här: https://www.python.org/ftp/python/3.6.0/python-3.6.0-macosx10.6.pkg och installera som vilket program som helst.

2. Öppna en Terminal och installera requests modulen genom att köra följande kommando:
Kod:
python3.6 -m pip install requests

3. Kör scriptet med följande kommando i din Terminal:
Kod:
python3.6 ebcrawler.py --password DITTLÖSENORD --all --csv eb.csv DITTEBNUMMER
Tack för guiden, men jag får inte till det. Måste filerna ligga i en särskild mapp? Jag får följande felmeddelande under punkt 3:

Kod:
/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.6/Resources/Python.app/Contents/MacOS/Python: can't open file 'ebcrawler.py': [Errno 2] No such file or directory
 

hg1980

Medlem
Tack för guiden, men jag får inte till det. Måste filerna ligga i en särskild mapp? Jag får följande felmeddelande under punkt 3:

Kod:
/Library/Frameworks/Python.framework/Versions/3.6/Resources/Python.app/Contents/MacOS/Python: can't open file 'ebcrawler.py': [Errno 2] No such file or directory
Se till att du i terminalen står i mappen där du sparat ebcrawler.py.
 

Thornado

Medlem
En liten off-topic reflektion, man kan verkligen se i min historik när jag blev medlem här på BC

Jag förstår inte alls vad du menar.... :rolleyes:

eurobonus_time.png
 

aldrighemma

Medlem
Jag har en liten fråga till någon Phyton expert. Den CSV fil som scriptet skapar är inte riktigt kompis med windows och excel. Varje rad avslutas med <CR><CR><LF>, och separator mellan fält är komma, men svenska Excel vill ha semikolon.

Nu kan jag naturligtvis fixa till filen och normalisera radavslut och byta separator tecken, men det blir två extra operationer varje gång. Kan någon tipsa om hur man kan fixa till det direkt i scriptet? (Jag kan inte Phyton överhuvud taget själv :()
 

agehall

Medlem
Tror inte du behöver en pythonexpert till det, men du behöver nog någon som kan python. Jag tror inte att det bara är en search&replace som behövs utan det är nog något lite mer avancerat än så.
 

aldrighemma

Medlem
Tror inte du behöver en pythonexpert till det, men du behöver nog någon som kan python. Jag tror inte att det bara är en search&replace som behövs utan det är nog något lite mer avancerat än så.

Jo det förstår jag, jag försökte bara vara lite insmickrande, lite lättare att få hjälp av någon som blir kallad Expert! ;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen