Senaste nytt

Ladda ner EuroBonus-historik

ekf

Medlem
@mha321 Det verkar som att den har problem med åäö i description-fältet. Jag har en post med ett "å" i som skriptet stoppar vid. Kommenterar jag bort utskriften av det fältet och ersätter med exvis "xxxx" så går det fint.
Besitter tyvärr inte några vidare Pythonkunskaper, annars hade jag nog försökt tolka om det fältet till något bra.

Edit: Glömde ju bort att tacka för en grym insats, satt och funderade på att jag skulle vilja ha något sånt här häromdagen! Gillas skarpt!
 

mha321

Medlem
@mha321 Det verkar som att den har problem med åäö i description-fältet. Jag har en post med ett "å" i som skriptet stoppar vid. Kommenterar jag bort utskriften av det fältet och ersätter med exvis "xxxx" så går det fint.
Besitter tyvärr inte några vidare Pythonkunskaper, annars hade jag nog försökt tolka om det fältet till något bra.
Hmm. Det funkar utmärkt för mig (har ju gudbevars flugit till Växjö).

Vad kör du på för plattform? Och är det i text-output eller csv output som inte fungerar (eller båda)?
 

ekf

Medlem
Vad kör du på för plattform? Och är det i text-output eller csv output som inte fungerar (eller båda)?
Jag har en Raspberry Pi liggandes som kör Raspbian, så jag körde från den, visserligen från en terminal på OSX som sen SSH in till raspberryn. Dte är problem med både csv och plaintext. Jag får följande fel vid plaintext:
Kod:
Traceback (most recent call last):
  File "ebcrawler.py", line 106, in <module>
    up,                     # Use points
UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode character '\xe5' in position 46: ordinal not in range(128)
och detta snarlika meddelande vid csv-output:
Kod:
Traceback (most recent call last):
  File "ebcrawler.py", line 92, in <module>
    c.writerow(r)
UnicodeEncodeError: 'ascii' codec can't encode character '\xe5' in position 40: ordinal not in range(128)
 

bnr

Medlem
Ping @Samosaguas

För er som inte orkar/kan trakassera @mha321 så... följande fungerade för mig på Windows 8.1 Pro x64. Jag hämtade Python 3.6.0.

1. Ladda ner Python från Download Python | Python.org och installera. Jag lät den lägga sig i AppData (övre alternativet).

2. Öppna cmd, gör cd (change directory) till mappen ebcrawler-master, var du nu lagt den efter att du hämtat ner den.
Alternativt, håll in Shift och högerklicka i mappen ebcrawler-master och välj "Open command window here".

3. Skriv "py ebcrawler.py", om du får följande felmeddelande "ModuleNotFoundError: No module named 'requests'" så behöver du ladda ner modulen "requests". Detta gör du genom att skriva "py -m pip install requests"
Om du inte får meddelandet så är det bra, det betyder att du redan har "requests"... då får du ett annat meddelande som är
Kod:
C:\Users\admin\Desktop\ebcrawler-master>py ebcrawler.py
usage: ebcrawler.py [-h] [--password PASSWORD] [--all] [--pages PAGES]
                    [--csv CSV]
                    ebnumber
ebcrawler.py: error: the following arguments are required: ebnumber
Skriv då "py ebcrawler.py --password DITTLÖSENORD --all --csv filnamn.csv 123456789" Där DITTLÖSENORD är ditt lösenord och där 123456789 är ditt EB-nummer.
Detta bör resultera i en fil som heter "filnamn.csv" i samma mapp som ebcrawler.py ligger i, med alla transaktioner från ditt EB-konto.
 

mha321

Medlem
Jag har en Raspberry Pi liggandes som kör Raspbian, så jag körde från den, visserligen från en terminal på OSX som sen SSH in till raspberryn. Dte är problem med både csv och plaintext.
Hmm. Verkar som Raspbian inte har UTF8-stöd i konsolen som standard åtminstone.

Kan du prova senaste uppdateringen? Försöker tvinga igenom UTF8 i CSV-filen (den borde alltså kunna funka med CSV -- jag har inte gjort någon ändring för text output, den kräver att konsolen ställs om i UTF8)
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Hmm. Verkar som Raspbian inte har UTF8-stöd i konsolen som standard åtminstone.

Kan du prova senaste uppdateringen? Försöker tvinga igenom UTF8 i CSV-filen (den borde alltså kunna funka med CSV -- jag har inte gjort någon ändring för text output, den kräver att konsolen ställs om i UTF8)
Det fungerar galant! Stort tack!
 

Samosaguas

Medlem
Ping @Samosaguas

För er som inte orkar/kan trakassera @mha321 så... följande fungerade för mig på Windows 8.1 Pro x64. Jag hämtade Python 3.6.0.

1. Ladda ner Python från Download Python | Python.org och installera. Jag lät den lägga sig i AppData (övre alternativet).

2. Öppna cmd, gör cd (change directory) till mappen ebcrawler-master, var du nu lagt den efter att du hämtat ner den.
Alternativt, håll in Shift och högerklicka i mappen ebcrawler-master och välj "Open command window here".

3. Skriv "py ebcrawler.py", om du får följande felmeddelande "ModuleNotFoundError: No module named 'requests'" så behöver du ladda ner modulen "requests". Detta gör du genom att skriva "py -m pip install requests"
Om du inte får meddelandet så är det bra, det betyder att du redan har "requests"... då får du ett annat meddelande som är
Kod:
C:\Users\admin\Desktop\ebcrawler-master>py ebcrawler.py
usage: ebcrawler.py [-h] [--password PASSWORD] [--all] [--pages PAGES]
                    [--csv CSV]
                    ebnumber
ebcrawler.py: error: the following arguments are required: ebnumber
Skriv då "py ebcrawler.py --password DITTLÖSENORD --all --csv filnamn.csv 123456789" Där DITTLÖSENORD är ditt lösenord och där 123456789 är ditt EB-nummer.
Detta bör resultera i en fil som heter "filnamn.csv" i samma mapp som ebcrawler.py ligger i, med alla transaktioner från ditt EB-konto.
Stort tack! Fungerade klockrent med denna hjälp.
 
  • Gilla
Reactions: bnr

hg1980

Medlem
Funkade kanon i OSX också. Om någon behöver en "manual" för det så följer den här:

1. Ladda hem Python för OSX här: https://www.python.org/ftp/python/3.6.0/python-3.6.0-macosx10.6.pkg och installera som vilket program som helst.

2. Öppna en Terminal och installera requests modulen genom att köra följande kommando:
Kod:
python3.6 -m pip install requests

3. Kör scriptet med följande kommando i din Terminal:
Kod:
python3.6 ebcrawler.py --password DITTLÖSENORD --all --csv eb.csv DITTEBNUMMER
 

JensE

Medlem
krediterar så mycket till EB längre men lite kul att se history.
Min första var från 2001. Kommer inte ihåg om det var gardin eller något dock :)
StockholmSK 0124 C Business,1200,12002001-05-07,Basic Points,Stockholm - Malmö SK 0103 C Business,1200,1200
 
Snyggt gjort @mha321! Riktigt kul att se all historik. T ex denna:
2007-XX-XX Extra Points Connecting flt: Points for use applies to flt subject to competition 0 150
Ingen aning vad det avser
 
Toppen