Senaste nytt

Ladda ner EuroBonus-historik

Tack för scriptet.

Jag har varit medlem i Eurobonus sedan 1993. Det tråkiga är att SAS lyckades radera hela min historik/kontoaktivitet 1993-2009 och då fick jag börja om från ny kula 2010. Jag upptäckte det när det inte kom in några poäng. SAS svar ungefär "shit happens, du får istället 1000 EB-poäng i välkomst present."

Scriptet bevisar att de inte lyckats hitta min historik :-(
 

mha321

Medlem
Nu kom dom med! dock med fel tecken, men det fixade jag själv.
Tack!
Äh, tankefel. Points Returned ska naturligtvis vara positivt och inte negativt. Får skylla på för lite öl :)

Har har laddat upp en ny version igen. Har du lust att testa den också vore det kalas, så vet vi om det är fixat för andra också.
 

aldrighemma

Medlem
Har du lust att testa den också vore det kalas, så vet vi om det är fixat för andra också.
Absolut, ska testa snart, jag letar efter ett annat fel just nu, jag får fortfarande inte slutsumman att stämma med mitt saldo, det diffar med 100.000p, så det är nog någon mer konstig "point type" i mitt utdrag.
 

aldrighemma

Medlem
Har du lust att testa den också vore det kalas, så vet vi om det är fixat för andra också.
Nu har jag testat och det fungerar bra!

Det andra felet jag har ligger hos SAS som det ser ut. Jag har rätt många rader som såg ut så här:
1997-11-25,Extra Points,Special Campaign Frequency Bonus SAS Swedish Domestic,8 000
Men nu ser dom ut så här, både i csv fil från script och på hemsida;
1997-11-25,Swedish Domestic,Diners Co-Branded Bonus,0
 
En liten off-topic reflektion, man kan verkligen se i min historik när jag blev medlem här på BC, BETYDLIGT tätare aktivitet när man blev medveten resenär (och poängsamlare)... :) Och vilka trevliga minnen som återuppväcktes, t ex Eurobonus-bingon där jag skaffade ett konto hos Skandiabanken bara för att få en bingo-rad, Dagens Industri-prenumerationen (jag inte läste ett enda nummer), the glory-days of Coop MedMera Mer, Bjurfors-besöken, etc... :)
 
Last edited:

mha321

Medlem
Nu har jag testat och det fungerar bra!

Det andra felet jag har ligger hos SAS som det ser ut. Jag har rätt många rader som såg ut så här:
1997-11-25,Extra Points,Special Campaign Frequency Bonus SAS Swedish Domestic,8 000
Men nu ser dom ut så här, både i csv fil från script och på hemsida;
1997-11-25,Swedish Domestic,Diners Co-Branded Bonus,0
Ja, innehållet i databasen på SAS sida tar jag inte ansvar för :p Gissar att det inte är så vanligt att någon tittar på så gammal data...
 

Samosaguas

Medlem
Har aldrig kört Python tidigare, men skulle gärna vilja testa skriptet. Har laddat hem Python och ebcrawler.py , men lyckas inte få det att snurra. Någon som kan hjälpa mig med några tips på hur jag ska göra?
 
Toppen