Senaste nytt

Ladda ner EuroBonus-historik

AABack2ARN

Medlem
Snyggt gjort @mha321! Riktigt kul att se all historik. T ex denna:
2007-XX-XX Extra Points Connecting flt: Points for use applies to flt subject to competition 0 150
Ingen aning vad det avser

Var det en inrikesflygning i Sverige? SAS fick väl dela ut användbara poäng på några sträckor där det fanns konkurrens. I övrigt fick man enbart statusgrundande poäng i Sverige om jag minns rätt. I Norge var det inga poäng alls. Men var detta så sent som 2007?
 

aldrighemma

Medlem
Går det att se vilka fält som är exponerade i API't? Fältet som heter Description verkar vara minst två fält som är hopslagna. (det kan man se på avsaknaden av mellanslag på normalt SK IT manér :()

Nu ser det ut så här:
Skärmklipp.JPG

Tidigare så såg det ut så här på sas.se:
Skärmklipp.JPG

Jag skulle gärna vilja se rad 1 och 2 i separata fält, därför undrar jag om det kanske finns fler fält i API't som man kunde använda för det?
 

mha321

Medlem
Går det att se vilka fält som är exponerade i API't? Fältet som heter Description verkar vara minst två fält som är hopslagna. (det kan man se på avsaknaden av mellanslag på normalt SK IT manér :()

Nu ser det ut så här:
Visa bifogad bild 61133

Tidigare så såg det ut så här på sas.se:
Visa bifogad bild 61132

Jag skulle gärna vilja se rad 1 och 2 i separata fält, därför undrar jag om det kanske finns fler fält i API't som man kunde använda för det?
Nope, de är sammanslagna i apiet.

Det finns ett fält som inte kom med i output som innehåller "FlightActivity" eller "OtherActivity" (och något mer). Men eftersom detta till största delen även talas om i poäng typ så tog jag inte med det, för att få plats med mer av beskrivningen. Men det borde kanske läggas med i csv åtminstone.

Sedan är det nog mycket möjligt och troligt att det finns något internt api som har de två värdena i olika fält, men det publika apiet som vi kommer åt har det inte tyvärr.
 

NotRyan

Medlem
Snyggt gjort @mha321! Riktigt kul att se all historik. T ex denna:
2007-XX-XX Extra Points Connecting flt: Points for use applies to flt subject to competition 0 150
Ingen aning vad det avser

Var det en inrikesflygning i Sverige? SAS fick väl dela ut användbara poäng på några sträckor där det fanns konkurrens. I övrigt fick man enbart statusgrundande poäng i Sverige om jag minns rätt. I Norge var det inga poäng alls. Men var detta så sent som 2007?

SAS fick inte dela ut några poäng annat än enbart statusgrundande på svenskt inrikes, dock gällde inte det om det var en anslutning till en utrikes flight och då fick man poäng även för inrikesbenet. Det är den krediteringen du ser där...
 

bnr

Medlem
FYI har man mer än 100 sidor historik så skiter det sig. Felmeddelandet kommer från SAS system.
Använd då --pages 99
 

LSH

Medlem
Bra initiativ! Hoppas de gör liknande med poängbokningar sedan också, så att man kan bygga en egen sökmotor för t ex Business-awards.
Verkar lovande eftersom deras vanliga sök använder ett API som returnerar json. Bonusresor bokas ju fortfarande på gamla sajten. Testade att byta ut REVENUE mot AWARD i api-anropet, men så enkelt var det tyvärr inte.
 

mha321

Medlem
Verkar lovande eftersom deras vanliga sök använder ett API som returnerar json. Bonusresor bokas ju fortfarande på gamla sajten. Testade att byta ut REVENUE mot AWARD i api-anropet, men så enkelt var det tyvärr inte.
Det är bara att hålla tummarna. Och det är knappast någon idé att lägga någon tid på att försöka klura ut hur man kan göra något i det gamla APIet, för det lär försvinna snart (snart med SAS-mått mätt visserligen, men ändå).
 

LSH

Medlem
Det är bara att hålla tummarna. Och det är knappast någon idé att lägga någon tid på att försöka klura ut hur man kan göra något i det gamla APIet, för det lär försvinna snart (snart med SAS-mått mätt visserligen, men ändå).
Skrev ett litet hack som kan söka flighter. Får tillbaka objekt där det finns fält för priser i SEK,poäng och credits men de två sistnämnda är aldrig satta. Väntar med att gå vidare tills bonusresor är implementerat på sajten.
 
Toppen