Senaste nytt

Lågt pris inom EU på beskattad alkohol på flygplats

Sir Lemon

Medlem
Ska testa Oslo Transit imorrn och se om jag både kan köpa för ankomst och avresa ;) Ska testa att köpa en på ARN innan också och se om det sedan lyser rött i Oslo. Wish me luck på denna studieresa!
 

Homer

Medlem
40% på de flesta spanska flygplatser vid förbeställning

This summer save up to 40% OFF when reserving online (*applied directly to cart).
Discount cannot be combined with other offers. You should place your reservation at least 24h before collecting your order. All dates and times are calculated using the local time in Spain (GMT +1hour(s)).

Valid for online reservation from 06/01/2023 to 08/31/2023.




 

Sir Lemon

Medlem
Ngn som vet hur det funkar på de baltiska staternas flygplatser, ex Riga, när gäller inköp av beskattad alkohol, är det som på CPH och FRA, dvs bra priser och ingen begränsning? :) Eller har de enbart traditionell taxfree och ranson?
 

pswe

Medlem
Ngn som vet hur det funkar på de baltiska staternas flygplatser, ex Riga, när gäller inköp av beskattad alkohol, är det som på CPH och FRA, dvs bra priser och ingen begränsning? :) Eller har de enbart traditionell taxfree och ranson?
Generellt inte bra priser om du inte går på det lokala sortimentet. Inga begränsningar i vad och hur mycket du kan köpa.
Bästa priserna finns egentligen i bottle shop liknande butiker i hamnarna i Tallinn och Riga, men då måste du ju checka in väskan/lådan.
 
Många tack för alla tips! :) Tänkte först att Baltikum, Polen skulle funka bra, men ex Krakow hittar jag inga resor till och skulle vilja ha en tur (jo, jag är kanske lite nördig) där man får efterträdaren till kuben och en dubbel GT ombord, och då går de kortaste flygen bort samtidigt som Baltikum är för dyrt med tanke på kort framförhållning. ;) Tänkte åka ut ena dagen, hotell, och sedan hel dag två med loungehäng.
Bra plan.
 
Toppen