Senaste nytt

Lågt pris inom EU på beskattad alkohol på flygplats

Homer

Medlem
Redby dufree i Spanien brukar vara billigt (samma som finns i Sverige) 20% rabatt vid preorders. Däremot blivit dyrare med den svaga kronan…

De har höjt priserna på ganska kraftigt på en del produkter de senaste veckorna...
(i bland ger de 40% rabatt vid förbeställning, senast i påsk)
 

NyfikenGrau

Medlem
Många tack för alla tips! :) Tänkte först att Baltikum, Polen skulle funka bra, men ex Krakow hittar jag inga resor till och skulle vilja ha en tur (jo, jag är kanske lite nördig) där man får efterträdaren till kuben och en dubbel GT ombord, och då går de kortaste flygen bort samtidigt som Baltikum är för dyrt med tanke på kort framförhållning. ;) Tänkte åka ut ena dagen, hotell, och sedan hel dag två med loungehäng.

Låter som en trevlig tur! Med din kravspec skulle jag nog nästan välja ZRH - du får en längre flygning, bra lounger, stort utbud i taxfreen och mtp att (trots det generella prisläget) redan vanliga schweiziska priser på alkohol är lägre än i Sverige och mycket lägre än Norge, så tror jag inte det gör så ont i plånboken heller. Flyg hem via nån annan intressant flygplats för att jämföra - jag kan ju inte garantera de har den heliga Koskis 60 % i Zürich :)
 

Sir Lemon

Medlem
Låter som en trevlig tur! Med din kravspec skulle jag nog nästan välja ZRH - du får en längre flygning, bra lounger, stort utbud i taxfreen och mtp att (trots det generella prisläget) redan vanliga schweiziska priser på alkohol är lägre än i Sverige och mycket lägre än Norge, så tror jag inte det gör så ont i plånboken heller. Flyg hem via nån annan intressant flygplats för att jämföra - jag kan ju inte garantera de har den heliga Koskis 60 % i Zürich :)
Tack, vännen! ;)
 

M.K

Medlem
Min ultimata ”alla laster” MR över dagen!

ARN (snus)- OSL ( US cigg) -valfri destination Tyskland (alkohol, gärna flygplats med snabb Uber till supermarket) -CPH (Mikkeller baren, chilla efter nästan slutfört uppdrag) -ARN

Bokas med SAS PLUS PRO BIO -givetvis under 2x. ;-)
 

NyfikenGrau

Medlem
Min ultimata ”alla laster” MR över dagen!

ARN (snus)- OSL ( US cigg) -valfri destination Tyskland (alkohol, gärna flygplats med snabb Uber till supermarket) -CPH (Mikkeller baren, chilla efter nästan slutfört uppdrag) -ARN

Bokas med SAS PLUS PRO BIO -givetvis under 2x. ;-)
Haha, ska lägga på minnet! Men Uber till supermarket är väl fusk? :p Trodde vi bara pratade om handbagage och vara instängd på flygplatser, om inte så blir givetvis länder som Tyskland eller Frankrike mycket intressantare än Schweiz (som f.ö. nuförtiden har Västeuropas billigaste cigg på taxfree näst efter Canarias, därtill smaksatt om man vill)

För splurge på plats är ju annars Polen oslagbart, men då börjar vi väl avvika för mycket från ämnet :)
 
  • Haha
Reactions: M.K

Johan F

Medlem
En grej jag gjort är att jag 1) landat på ARN från tex CPH på em/kväll, 2) checkat in på flyget till OSL dagen efter, 3) gått till tax-free och visat mitt boarding kort för OSL, 4) gått genom tullfiltret på ARN. Till dags datum är det ingen som ifrågasatt varför jag köper sprit dagen innan och krävs förvisso lite planering med flyg etc men är man målmedveten så är man :eek:

All kudos till @Sir Lemon för att starta en så inspirerande tråd!
 

NyfikenGrau

Medlem
@NyfikenGrau intressant, vad ligger ca priset på för US cigg i Schweitz? I Norge kostade de senast 679nok på taxfreen.

Nu vet jag inte vilket märke du menar exakt, men känner igen priset i NOK för en normal limpa taxfree. Finns märket på ZRH också bör det ligga på i storleksordningen 50-55 EUR/CHF. Utbudet av märken är dock avsevärt större på ZRH än på OSL enligt min erfarenhet och du kan se de riktiga förpackningarna, inte norska anonyma höljen.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Ricci

Medlem
Nu var de länge sedan jag köpte alkohol för att bunkra upp hemma på en flygplats.
Men sist jag gjorde det tror jag det var efter en mässa på Düsseldorfs flygplats som hade bra kampanj.
Dock händer det att en flaska Ardbeg Uigeadail följer med hem från LHR. Den fanns tidigare där för 39pund, men har höjts tror till 44pund.
Systembolaget tar hela 799kr för den.
 
Last edited:
Toppen