Senaste nytt

Lågt pris inom EU på beskattad alkohol på flygplats

mha321

Medlem
En grej jag gjort är att jag 1) landat på ARN från tex CPH på em/kväll, 2) checkat in på flyget till OSL dagen efter, 3) gått till tax-free och visat mitt boarding kort för OSL, 4) gått genom tullfiltret på ARN. Till dags datum är det ingen som ifrågasatt varför jag köper sprit dagen innan och krävs förvisso lite planering med flyg etc men är man målmedveten så är man :eek:

All kudos till @Sir Lemon för att starta en så inspirerande tråd!

Om du nu är öppen för smuggling (vilket det är) så kan du ju bara köpa valfri fullflex biljett till en avgång på kvällen, gå in och handla och ut igen och sedan avboka den.
 

AMF

Medlem
Du får köpa non-EU-sprit både på väg in i och ur ur Norge. Tror ev. att alkoholkvoten bara låter dig köpa en flaska per resa, hade varit annat om du åkte CPH-OSL och sedan OSL-ARN på egen resa. Jag åker ARN-OSL t/r i Juni och tänker handla på utvägen (på ARN) och lägga dessa i incheckad på vägen tillbaka, och sedan handla i OSL på hemresan också.

Glöm inte att förbeställa taxfree-sprit så får du 20 % rabatt (ja, även på sprit). Finns åtminstone i OSL och ARN :)
 

Sir Lemon

Medlem
Du får köpa non-EU-sprit både på väg in i och ur ur Norge. Tror ev. att alkoholkvoten bara låter dig köpa en flaska per resa, hade varit annat om du åkte CPH-OSL och sedan OSL-ARN på egen resa. Jag åker ARN-OSL t/r i Juni och tänker handla på utvägen (på ARN) och lägga dessa i incheckad på vägen tillbaka, och sedan handla i OSL på hemresan också.

Glöm inte att förbeställa taxfree-sprit så får du 20 % rabatt (ja, även på sprit). Finns åtminstone i OSL och ARN :)
Kanske kan höra vid check-in om jag kan få två boardingkort ;)
 
Om du nu är öppen för smuggling (vilket det är) så kan du ju bara köpa valfri fullflex biljett till en avgång på kvällen, gå in och handla och ut igen och sedan avboka den.
Hur ska man agera om man faktiskt behöver avboka sin fullflex legitimt? Låter konstigt att man blir tvungen att flyga. Återköp eller något form av deklaration och inbetalning av skatt?
 

gdaily

Medlem
Nu var de länge sedan jag köpte alkohol för att bunkra upp hemma på en flygplats.
Men sist jag gjorde det tror jag det var efter en mässa på Düsseldorfs flygplats som hade bra kampanj.
Dock händer det att en flaska Ardbeg Uigeadail följer med hem från LHR. Den fanns tidigare där för 39pund, men har höjts tror till 44pund.
Systembolaget tar hela 799kr för den.
Spelar ingen roll vad Systembolaget tar för ugglan, den är prisvärd oavsett. Världens bästa whisky helt enkelt.
 
Toppen