Senaste nytt

Kom och fira BusinessClass på Grand Hôtel Stockholm 29:e augusti

Kanske inte du, men det pratas om sparken, insinuationer om bråk i "ledningen" osv. Jag känner många personer som byter jobb frivilligt oftare än vad Martin o Jacob jobbat här, så jag ser inga bevis alls för att något ondskefullt är i görningen. Därav min opposition mot den typen av spekulationer.

Jag skulle gärna se spekulation om vad man tror kommer, men jag har inte sett nått om det, bara domedag och elände om vad man tror hänt. ;)
Det enda säkra vi vet är att BA kommer ha en ny mistake fare på torsdag, allt annat är skrivit i stjärnorna ;)!

Vill inte spekulera mer. Men ändå reflektera över att enligt min erfarenhet är det väldigt ovanligt att entrepenörer som startat en verksamhet och sedan sålt den är kvar och driver den någon längre tid.

Vill inte spekulera mer. Men ändå reflektera över att enligt min erfarenhet är det väldigt ovanligt att entrepenörer som startat en verksamhet och sedan sålt den är kvar och driver den någon längre tid.

Nejdå. Många entreprenörer säljer sin verksamhet med klausuler om att de ska vara kvar X månader efter affären för att säkerställa att verksamheten inte tvärdör direkt efter affären. Säger inte att så var fallet här, bara att det på inget sätt är ovanligt.

Nejdå. Många entreprenörer säljer sin verksamhet med klausuler om att de ska vara kvar X månader efter affären för att säkerställa att verksamheten inte tvärdör direkt efter affären. Säger inte att så var fallet här, bara att det på inget sätt är ovanligt.
Kan ju iofs ha varit så, var en tid sedan Reisegiganten tog över. Kanske var detta planen hela tiden...?

Jag antar att jag inte är helt ensam om att tycka det är lite synd att vi fortfarande inte fått någon som helst information från @Martin Björnström eller @Jacob själva. Även om de inte vill/kan/får säga allt exakt som det är så skulle jag uppskattat något litet livstecken och en kommentar till situationen...

Onekligen intressant att ingen kommentar från grundarna har kommit. Jag gissar att man blivit bortmanövrerad mot sin vilja och inte vill uttala sig.

Absolut - finns i de flesta fall en sådan klausul - vad jag menade men inte var tydlig med är att när den tiden gått ut så försvinner de flesta.

Toppen