Stefan62
Medlem
Det är väl ganska precis 2 år sedan - eller minns jag fel?Kan ju iofs ha varit så, var en tid sedan Reisegiganten tog över. Kanske var detta planen hela tiden...?
Det är väl ganska precis 2 år sedan - eller minns jag fel?Kan ju iofs ha varit så, var en tid sedan Reisegiganten tog över. Kanske var detta planen hela tiden...?
Tack för det! (nu slapp jag skriva det).Väldigt mycket spekulationer härI lördags så pratades det om Jasons planer med Businessclass, bl.a om viljan att integrera en sökmotor/resebyråtjänst i sidan, om det nya kontoret på Aker Brygge i Oslo osv. Som alla ägare så är man givetvis intresserad av att få ut maximalt från sin investering och därför tycker jag att det är rimligt att man vill utveckla Businessclass-sidorna ytterligare, bl.a internationellt. Hur detta slår mot oss användare återstår givetvis att se.
Att det skulle vara någon stor konflikt mellan Martin, Jacob och Jason tror jag vi kan avskriva, såvitt jag förstod så kommer Jacob fortsätta jobba inom Reisegiganten, och Martin nämnde även i lördags att han som småbarnsfar inte kändes sig sugen på att pendla till Oslo som en av flera anledningar till att det inte blev någon fortsättning här. Givetvis så är jag medveten om att den officiella storyn inte alltid stämmer, men det här är det vi vet nu.
Oavsett så är det givetvis riktigt tråkigt att de båda lämnar då det kommer bli ett stort tomrum på sidan som det blir upp till oss andra medlemmar att försöka fylla -
@Jacob @Martin Björnström Stort tack för allt ert slit och engagemang med sidan, och lycka till i framtiden!
// En numera medveten resenär tack vare er/BC.se
+1 på den!Vill BC-folket göra oss glada är det ju "bara" att fixa en billig tjänst som fungerar där vi kan söka awardplatser samt boka ITA-matrix-sökningar.
Även om Martin och Jacob varit otroligt viktiga för BC men de är inte de drivande krafterna på forumet*. De gör mycket för den redaktionella delen och för saker vi aldrig ser, men jag tror och hoppas att forumdelen, där trots allt många av oss spenderar största delen av tiden, kommer att förbli oförändrad.
*) De är givetvis viktiga där också, men om man ser till antalet inlägg som görs på en vecka, så står de för rätt få av dem.
Först vill jag också rikta ett stort tack till @Jacob och @Martin Björnström för det fantastiska arbete som de har lagt ned och som har tagit mina flyggalenskaper till nya nivåer
Jag håller med @agehall och hoppas och tror att forumdelen kommer att se ut ungefär som den gör. Jag tror många "tunga missbrukare"av forumdelen inklusive undertecknad hoppar direkt till forumet och struntar i första sidan. Men jag kommer ihåg att jag tala med Jacob på två-årsfesten om att det var första sidan som genererade trafiken. Om man nu ska spekulera lite om den fortsatta utvecklingen och kommentaren om haka på försäljning av exklusive resor, kan ju ett scenario vara att forumet fortsätter som vanligt. Men för någon som är intresserad av att köpa en resa med ett visst bolag, eller bo på ett visst hotell, skulle man då kunna fiska upp väsentligt info om det hotellet eller bolaget från forumet. Men som sagt, bara en spekulation
Än en gång, lycka till Martin och Jacob och tack för ett fantastiskt arbete.