Senaste nytt

Kom och fira BusinessClass på Grand Hôtel Stockholm 29:e augusti

Väldigt mycket spekulationer här :) I lördags så pratades det om Jasons planer med Businessclass, bl.a om viljan att integrera en sökmotor/resebyråtjänst i sidan, om det nya kontoret på Aker Brygge i Oslo osv. Som alla ägare så är man givetvis intresserad av att få ut maximalt från sin investering och därför tycker jag att det är rimligt att man vill utveckla Businessclass-sidorna ytterligare, bl.a internationellt. Hur detta slår mot oss användare återstår givetvis att se.

Att det skulle vara någon stor konflikt mellan Martin, Jacob och Jason tror jag vi kan avskriva, såvitt jag förstod så kommer Jacob fortsätta jobba inom Reisegiganten, och Martin nämnde även i lördags att han som småbarnsfar inte kändes sig sugen på att pendla till Oslo som en av flera anledningar till att det inte blev någon fortsättning här. Givetvis så är jag medveten om att den officiella storyn inte alltid stämmer, men det här är det vi vet nu.

Oavsett så är det givetvis riktigt tråkigt att de båda lämnar då det kommer bli ett stort tomrum på sidan som det blir upp till oss andra medlemmar att försöka fylla -
@Jacob @Martin Björnström Stort tack för allt ert slit och engagemang med sidan, och lycka till i framtiden!

// En numera medveten resenär tack vare er/BC.se

Väldigt mycket spekulationer här :) I lördags så pratades det om Jasons planer med Businessclass, bl.a om viljan att integrera en sökmotor/resebyråtjänst i sidan, om det nya kontoret på Aker Brygge i Oslo osv. Som alla ägare så är man givetvis intresserad av att få ut maximalt från sin investering och därför tycker jag att det är rimligt att man vill utveckla Businessclass-sidorna ytterligare, bl.a internationellt. Hur detta slår mot oss användare återstår givetvis att se.

Att det skulle vara någon stor konflikt mellan Martin, Jacob och Jason tror jag vi kan avskriva, såvitt jag förstod så kommer Jacob fortsätta jobba inom Reisegiganten, och Martin nämnde även i lördags att han som småbarnsfar inte kändes sig sugen på att pendla till Oslo som en av flera anledningar till att det inte blev någon fortsättning här. Givetvis så är jag medveten om att den officiella storyn inte alltid stämmer, men det här är det vi vet nu.

Oavsett så är det givetvis riktigt tråkigt att de båda lämnar då det kommer bli ett stort tomrum på sidan som det blir upp till oss andra medlemmar att försöka fylla -
@Jacob @Martin Björnström Stort tack för allt ert slit och engagemang med sidan, och lycka till i framtiden!

// En numera medveten resenär tack vare er/BC.se
Tack för det! (nu slapp jag skriva det).

Jag kan bara instämma i det @CharlieK säger, vi var båda på plats och hans sammanfattning är korrekt. Jag kan förstå att man är skeptisk till förändring men man får väl ändå ge det en chans. Nu är det väl bara för oss medlemmar att blicka framåt, om man har åsikter kan man ju alltid ta upp dem med Jason och moderator-teamet.

Utan @Martin Björnström och @Jacobs arbete hade sidan inte funnits, det står klart. Men det är mångt och mycket medlemmarna här som jag har att tacka för att jag blev medveten resenär. Utan forumet och dess medlemmar hade jag inte haft förmånen att träffat mycket trevliga, intressanta människor och tagit del av deras åsikter, återgett mina egna samt lyssnat på deras berättelser och råd. Vidare hoppas jag att ingen av de jag har lärt känna genom detta medium, oavsett om man har träffats på Monks eller "bara" hänger på forumet, känner att de måste lämna den goda gemenskap som ändå finns - endast p.g.a av att två personer väljer att gå vidare i sina karriärer. Vi får se vad framtiden har att erbjuda, om det inte passar så kanske det kommer andra alternativ. Tills dess vore det väl fint om vi fortsätter i samma goda anda som vi gjort hittills!

//SNIFF.

Hej alla!

Först och främst ett stort tack till alla er som kom till Grand Hotel i lördags. En helt fantastisk kväll som jag kommer bära med mig under långt tid framöver. Tack också för flera vackra tal. Det blev en lugn söndag ute i solen för att sedan rivstarta veckan med flygförseningar och möten.

Det är korrekt att Martin och jag slutar på BusinessClass. Martin jobbade sin sista dag i förra veckan, jag jobbade min sista ordinarie dag i fredags men kommer vara kvar i begränsad omfattning i september.

I övrigt har jag inte så mycket mer att berätta. Martin och jag går vidare med annat. BusinessClass-projektet går, som Jason skrev i ett inlägg, vidare mot en ny fas och jag tror det är bättre att han får berätta om sina tankar och planer.

Även om Martin och Jacob varit otroligt viktiga för BC men de är inte de drivande krafterna på forumet*. De gör mycket för den redaktionella delen och för saker vi aldrig ser, men jag tror och hoppas att forumdelen, där trots allt många av oss spenderar största delen av tiden, kommer att förbli oförändrad.

*) De är givetvis viktiga där också, men om man ser till antalet inlägg som görs på en vecka, så står de för rätt få av dem.

Först vill jag också rikta ett stort tack till @Jacob och @Martin Björnström för det fantastiska arbete som de har lagt ned och som har tagit mina flyggalenskaper till nya nivåer:D

Jag håller med @agehall och hoppas och tror att forumdelen kommer att se ut ungefär som den gör. Jag tror många "tunga missbrukare":D av forumdelen inklusive undertecknad hoppar direkt till forumet och struntar i första sidan. Men jag kommer ihåg att jag tala med Jacob på två-årsfesten om att det var första sidan som genererade trafiken. Om man nu ska spekulera lite om den fortsatta utvecklingen och kommentaren om haka på försäljning av exklusive resor, kan ju ett scenario vara att forumet fortsätter som vanligt. Men för någon som är intresserad av att köpa en resa med ett visst bolag, eller bo på ett visst hotell, skulle man då kunna fiska upp väsentligt info om det hotellet eller bolaget från forumet. Men som sagt, bara en spekulation:D

Än en gång, lycka till Martin och Jacob och tack för ett fantastiskt arbete.

Först vill jag också rikta ett stort tack till @Jacob och @Martin Björnström för det fantastiska arbete som de har lagt ned och som har tagit mina flyggalenskaper till nya nivåer:D

Jag håller med @agehall och hoppas och tror att forumdelen kommer att se ut ungefär som den gör. Jag tror många "tunga missbrukare":D av forumdelen inklusive undertecknad hoppar direkt till forumet och struntar i första sidan. Men jag kommer ihåg att jag tala med Jacob på två-årsfesten om att det var första sidan som genererade trafiken. Om man nu ska spekulera lite om den fortsatta utvecklingen och kommentaren om haka på försäljning av exklusive resor, kan ju ett scenario vara att forumet fortsätter som vanligt. Men för någon som är intresserad av att köpa en resa med ett visst bolag, eller bo på ett visst hotell, skulle man då kunna fiska upp väsentligt info om det hotellet eller bolaget från forumet. Men som sagt, bara en spekulation:D

Än en gång, lycka till Martin och Jacob och tack för ett fantastiskt arbete.

Jag uppskattar allt arbete som @Jacob och @Martin Björnström har lagt ner - och hoppas att oavsett vad de har för planer framöver, att det bli lyckat. Jag hade inte möjlighet att närvara i lördags, vilket nu känns ännu mera tråkigt. Hoppas att båda två kommer förbi någon av höstens BC-träffar.

Jag håller med både @agehall och @henrik l. Jag hoppas och tror att forumdelen kommer att fortsätta som idag. Även jag hoppar direkt hit. Nyheter läser jag genom att de vävs in som nya poster i forumet.

Däremot så var de intressanta nyheterna och reportagen från främst @Jacob en mycket bidragande faktor till att jag hittade BusinessClass.se och började läsa forumet. Även om forumet har blivit viktigare för mig, och att många aktiva skriver bra reserapporter, så har jag även uppskattat och sett fram emot de nyheter och intervjuer som har publicerats redaktionellt. Min oro är att kvaliteten på dessa kommer gå ner och att mycket av informationen som kommer via de nätverk som ex. @Jacob har, kommer att gå förlorad.

Jag är ledsen, ni kan säga vad ni vill, men jag tycker det här ger en bitter smak i munnen. Om nu Martin och Jacob frivilligt skulle se sig om efter något annat och det var harmoni i ledningen skulle det här ha kommunicerats annorlunda. Kanske en avskedsfest, ett meddelande och hej då här på forumet innan?
Visst, forumet kan leva vidare utan dessa herrar. Som @agehall nämnt så har de de facto inte stått för någon dramatisk del av själva inläggen. Däremot försvinner en del av den härliga känslan om det finns en underliggande atmosfär av att allt som görs och sägs här på forumet gynnar en ägare som inte kör med rent spel.

Även om många av oss framför allt använder oss av forumet och inte lägger så stor vikt vid t.ex. förstasidan, så påverkas vi indirekt om det dyker upp fler "nyheter" som den katastrofala texten om Ethiad idag. För att inte tala om illa skrivna "repotage" som istället är reklam.

Jag vet, onödigt negativt, och visst, det kan lika gärna bli bra eller ännu bättre än tidigare. Men för mig har Jason väldigt mycket att bevisa och en hel del förtroende att bygga upp.

Toppen