Jag tror också man behöver betala prenumerationen även den tredje månaden för att kunna vänta in Eurobonuspoängen.I would count on having the subscription for 3 month because i would guess they pay out the points after 2 month then the first day of month 3 have started,so that you need to pay for month 3 also.
After reading most of their T/C i found this hidden 500kr fee if you downgrade before 6 month.
Viktigt tips i så fall att det kostar 500 kr i avgift för metallkort om man avslutar före sex månader. Alltså bäst att beställa ett plastkort istället om man tänker sig avsluta inom sex månader.
Jag gillar annars flexibiliteten med cashbacken, inkl att kunna ta ut dem i pengar om det blir mer än vad som ”behövs”, så tror jag kommer ha kvar kortet. Jag flyger inte så ofta, men bra att ha möjlighet till att växla cashback till Eurobonus vid behov, om det blir aktuellt med en bonusresa hos SAS. Det är också bra värde att växla till Spenn för hotellnätter på Strawberry som ganska ofta är aktuellt för oss – 10 öre per Spenn som brukar vara värda 13-14 öre vid bokningen (motsvarar oftast 25-35 % rabatt på rumspriset om man betalat 10 öre per Spenn, ibland ännu mer).
Last edited: