Senaste nytt

Klarna utmanar kreditkorten med nytt medlemskap som ger flygpoäng

FlyPremium känns värdelöst, för mig. Varför ska jag åka Business på awards när jag redan har extra bagage, fasttrack, lounge etc som EBG? Okej, champagne är gott men inte värt 2335 kr/år.
Longhaul är självförklarande på shorthaul kan seatblock (och dryck/mat) vara värt en del men beror på hur ofta du utnyttjar det.

FlyPremium känns värdelöst, för mig. Varför ska jag åka Business på awards när jag redan har extra bagage, fasttrack, lounge etc som EBG? Okej, champagne är gott men inte värt 2335 kr/år.
Snackar vi shorthaul så visst, även om jag tycker att blockat mittsäte ändå är en stor fördel. Men FlyPremium longhaul är bland de bättre kortförmånerna vi har.

Förutom det som redan nämnts (seatblock, maten, osv) så kan man ju köpa biljetter åt andra som inte är EBG.
Jag ska bjuda släktingar på besök, och då blir det shorthaul business för en spottstyver. Man blir lätt en hjälte när ovana resenärer får lounge, seatblock, mat och dryck och såklart sitta framför gardinen!

Och utöver det som nämndes, får man tillgång till premium och business tillgången utan att betala extra. Ofta finns det eco awards när högre klasser finns men jag har bokat flera gånger bara i år där bara högre klasser fanns.

Lustigt hur kortanvändning kommer och går. Amex Plat har i perioder enbart varit ett matklubbkort för mig. Nu känns SAS MC som ett Flypremiumklubb kort. Värt årsavgiften med en longhaul i C per år. 40k EB sparat för 2335kr.

Klarna och Plat+ kör jag typ all spend på nu. SASMC enbart på de alltmer sällsynta 2x helgerna samt ett tuggummipaket och en “liten 10a” den 17e varje månad, nu på onsdag nästa gång. ;-)

Last edited:
Signade upp för kortet nu, kampanjen här blev tungan på vågen (de 20k poängen räcker i sig iofs).

Kan man se kampanjen någonstans?

Har några större räkningar som jag överväger att betala via Billo om det fungerar med denna kampanj. Någon som känner till om det finns några issues? Får annars prova med en liten faktura innan jag för över några större belopp. Förstår att tex BillKill är blockat.

SAS MC Premium kostar 2335 kr/år.
Om vi pratar Klarna igen, så är kostnaden för Premium 2268 kr/år och 6588 kr/år för Max. Klarna Premium känns mer värt det än SAS MC Premium, om man inte flyger så ofta utan mer vill nyttja förmåner på marken. Men jämfört med Amex Elit, hur står sig Klarna Max?

Vad är det för kampanj?
Signade upp för kortet nu, kampanjen här blev tungan på vågen (de 20k poängen räcker i sig iofs).

Kan man se kampanjen någonstans?

Har några större räkningar som jag överväger att betala via Billo om det fungerar med denna kampanj. Någon som känner till om det finns några issues? Får annars prova med en liten faktura innan jag för över några större belopp. Förstår att tex BillKill är blockat.

IMG_9972.png

Toppen