Ja, då fungerar det utan problem, förutsatt att transittiderna i beröda städer är under 72 timmar.pitch skrev:Nja, jag menade alltså Land A - Kina - Land B - Kina - Land C.Klicka för att utvidga...
Ja, då fungerar det utan problem, förutsatt att transittiderna i beröda städer är under 72 timmar.pitch skrev:Nja, jag menade alltså Land A - Kina - Land B - Kina - Land C.Klicka för att utvidga...
Det är ogiltigt. Du flyger inte land A - Beijing/Shanghai/Guangzhou/Chengdu - land B.Andreas Eriksson skrev:Hur fungerar detta? Tillåtet eller räknas hela Kina in? Dvs från första ankomst även om min slutgiltiga destination är Peking.AMS-CAN (stopp i 22 timmar)CAN-PEK (Pek är destination, stopp 65 timmar)PEK-CAN (stopp i 8 timmar)Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Det är ogiltigt. Du flyger inte land A - Beijing/Shanghai/Guangzhou/Chengdu - land B.Upp till 72 timmars visumfri transit gäller endast på berörda städer och in/ut måste vara internationell flygning (inkl. Hong Kong & Macau).Klicka för att utvidga...
Stefan62 skrev:Njae, senast jag kollade så gällde 72 timmars-regeln, som nu också gäller Beijing.Någon som vet mer precist vad som gäller?Klicka för att utvidga...
Det är inga problem att byta flygplatser i Shanghai, om det är inom 72 timmars byte och till ett tredje land.Glenn E skrev:Jag planerar en resa där jag kommer till Shanghai Hongqiao flygplatsen från Tokyo Heneda och fortsätter från Shanghai Pudong till Seoul 65 timmar senare.Jag ringde till Kinesiska ambassaden och frågade om detta var ok och de vågade inte svara på detta men jag fick telefonnumret till Shanghai Pudong Entry and Exit office istället.Efter att ha ringt dem och frågat på +862151105100 sa de att det var ok att göra så utan visum.Klicka för att utvidga...
BEEAMPS skrev:Answer: There are 3 requirements:1) Citizens from the 45 countries under the 72-hour Transit Visa Exemption Program;2) Foreign nationals with valid international traveling documents and air ticket for a connecting flight with confirmed date of flight and seat for a third country (region) traveling within 72 hours;3) Transit passengers from the Capital Airport of Beijing or Pudong or Hongqiao Airports of Shanghai or Baiyun Airport of Guangzhou for a third country (region).Klicka för att utvidga...
Dreamliner skrev:Mitt visum har gått ut och jag klarar kriterierna, flyger med SAS till PEK och vidare till Korea efter två dgr så det ska väl inte vara problem med flygbolaget. Någon som vet hur lång tid immigration tar för 72h transit visa i PEK när man landar?Klicka för att utvidga...
http://www.businessclass.se/forum/r...onomy-class-koepenhamn-beijing.html#post51180Dr. Miles skrev:Kl. 13:20 kom jag ut från planet och gick mot immigration. Det var några köer för utlänningar men det var nästan noll kö för kinesiska medborgare.Efter kort stund i kön ropade en gränskontrollpersonal att utlänningar kunde använda immigrationsdiskar för kineser. Jag sprang till en av de diskarna och det gick snabbt.Visa bifogad bild 7342Klicka för att utvidga...
Dreamliner skrev:Jag har varit i PEK flera ggr med vanligt visum. Min fråga var igentligen om det tar längre tid i immigration pga 72h visum. Hemresan är bara 3h transit på PVG så det är inga problem.Klicka för att utvidga...