Dr. Miles
Expert
Det är inga problem att byta flygplatser i Shanghai, om det är inom 72 timmars byte och till ett tredje land.Jag planerar en resa där jag kommer till Shanghai Hongqiao flygplatsen från Tokyo Heneda och fortsätter från Shanghai Pudong till Seoul 65 timmar senare.
Jag ringde till Kinesiska ambassaden och frågade om detta var ok och de vågade inte svara på detta men jag fick telefonnumret till Shanghai Pudong Entry and Exit office istället.
Efter att ha ringt dem och frågat på +862151105100 sa de att det var ok att göra så utan visum.
北京、上海、广州机场实行外国人72小时过境免签政策及常遇问题解答Answers to Frequently Asked Questions Concerning 72-hour Transit Visa Exemption for Foreign Nationals Measure atAirports of Beijing, Shang
BEEAMPS skrev:Answer: There are 3 requirements:
1) Citizens from the 45 countries under the 72-hour Transit Visa Exemption Program;
2) Foreign nationals with valid international traveling documents and air ticket for a connecting flight with confirmed date of flight and seat for a third country (region) traveling within 72 hours;
3) Transit passengers from the Capital Airport of Beijing or Pudong or Hongqiao Airports of Shanghai or Baiyun Airport of Guangzhou for a third country (region).