Jag vill dubbelkolla med dig. Vilket flygbolag flyger Shanghai Pudong -> Stockholm Arlanda direkt?Bara för att jag ska vara helt säker - 19h layover på PVG. Komplett rutt, SIN/BKK-PVG-ARN
Inga problem att lämna flygplatsen, ta natten på hotell och lite sightseeing innan återresa?
Inga problem, flög ARN-CPH-PVG-HKG-ARN för några veckor sedan med dryga 2 dygns layover.Bara för att jag ska vara helt säker - 19h layover på PVG. Komplett rutt, SIN/BKK-PVG-ARN
Inga problem att lämna flygplatsen, ta natten på hotell och lite sightseeing innan återresa?
Jag vill dubbelkolla med dig. Vilket flygbolag flyger Shanghai Pudong -> Stockholm Arlanda direkt?
Inga problem, flög ARN-CPH-PVG-HKG-ARN för några veckor sedan med dryga 2 dygns layover.
Fast antar att du inte flyger PVG-ARN direkt? Men så länge du inte flyger via BKK eller Kina ska det fungera
Om det är via Köpenhamn, ska det inte vara några problem. (förutsatt att du inte har några problem med kinesiska statenSIN/BKK-PVG-CPH är det förstås som ni antagligen misstänkte.
Det skall vara visumfritt. Sedan skall du prova att checka in bagaget hela vägen. Det kan gå om bolagen har avtal men det är inget du egentligen har rätt till.Hej en liten fundering innan jag bokar sista biten flyg!
Har bokat ARN-CPH-PEK tur och retur.
Sen är tanken att boka PEK-CAN-SGN samma dag som jag ankommer från CPH. På en sammanhängande biljett.
Sen tillbaka PNH-CAN-PEK innan jag flyger hem inom 24 timmar med SAS till CPH igen! Denna är också sammanhängande.
Hur fungerar detta med visumfritt och transfer?
Måste ju ut och checka in väskorna på nytt igen..
Någon som har erfarenhet av detta?