Du måste ha visum om du inte har vidare biljett till tredje land.Hej,
Funderar på Shanghai nästa helg, fre-sön behöver jag söka visum då lr kan jag vara där enligt 72 h regeln?
Du måste ha visum om du inte har vidare biljett till tredje land.Hej,
Funderar på Shanghai nästa helg, fre-sön behöver jag söka visum då lr kan jag vara där enligt 72 h regeln?
Du måste ha visum om du inte har vidare biljett till tredje land.
Ja tyvärr behöver du visum, tar en vecka att få.Aha okej så jag behöver visum om jag flyger exempelvis Arn-Cph-Shanghai-Cph-Arn med två dagars stop i Shanghai? Hur lång tid tar det att få ett visum?
Ja tyvärr behöver du visum, tar en vecka att få.
Tar max en vecka skulle jag säga, men det största hindret för en hel är imho att det är ganska dyrt med visumet.
870 kr om du gör det själv tror jag.Vad kostar det ca?
870 kr om du gör det själv tror jag.
Om man är amerikan kostar kinesiskt visum ännu mer.Tar max en vecka skulle jag säga, men det största hindret för en hel är imho att det är ganska dyrt med visumet.
Ja, det måste du. Du skulle komma undan det om du flög typ ARN-FRA-PVG-ZRH-ARN, alternativt kan du flyga ARN-CPH-PVG-XXX-PVG-CPH-ARN där XXX är på en separat biljett (och ej ligger i mainland China - Taiwan, HK och Macau ska vara ok).Aha okej så jag behöver visum om jag flyger exempelvis Arn-Cph-Shanghai-Cph-Arn med två dagars stop i Shanghai? Hur lång tid tar det att få ett visum?
Vill minnas att turistvisum kostar 595 i avgift till ambassaden, vet inte om det tillkommer någon obligatorisk hanteringsavgift på det.