Senaste nytt

Kina introducerar 6 dagars visumfri vistelse i Shanghai, Hangzhou och Nanjing

Jag antar att själva problemet är att din vistelse kommer vara längre än 6 dagar?

Njae, antagandet är väl att det är mindre än 6 dagar då om man stannar längre än 144 timmar så behöver man ju visa ändå, med 144 timmars visa måste man ju åka via ett annat land in eller ut

Last edited:
Har läst igenom tråden och inser att det är kört att boka en SAS Award CPH-PVG-CPH och komma in på 144h-visumet. Så då behöver jag flyga ut och vända till 3:e part. Tips på billig och enkel resa?

Taipei har jag funnit som förslag i tråden, men så värst billigt blev det inte, runt 14k för 2 personer t&r blir lite väl saftigt och bra mycket dyrare än att ansöka om visum.

Något annat tips på hur jag bokar en award med SAS till Shanghai på ett smidigt sätt utan att lösa visum?
Enkelbiljett till Tokyo och hem därifrån? (Utgår från att problemet inte är att du behöver vara i Shanghai längre än 144h, isf är det nog smidigare att bara betala den där tusenlappen för visumet)

Vi har kombinerat Shanghai med både Seoul och Osaka trevliga städer båda två.
Håller med dig, har besökt båda städerna. Ska än en gång titta på om jag kan hitta flygbiljetter dit som inte kostar skjortan. Tar gärna ett nytt besök i framför allt Osaka!

Enkelbiljett till Tokyo och hem därifrån? (Utgår från att problemet inte är att du behöver vara i Shanghai längre än 144h, isf är det nog smidigare att bara betala den där tusenlappen för visumet)

Om jag lyckas hitta en hemresa från Tokyo så kan det också vara ett alternativ, men dessa platser brukar gå som smör i solskenet. Ska ligga och bevaka och se om det kan bli ett alternativ. :)

Jag antar att själva problemet är att din vistelse kommer vara längre än 6 dagar?
Inte helt tydligt om det hela avser en transfer eller en vistelse...

Problemet är att Jag inte flyger via 3:e land om jag bokar en award med SAS som då blir CPH-PVG-CPH och vistelsen skulle givetvis vara under 144h. En transfer handlar det inte om, utan utresa en fredag -> ankomst lördag fm i Shanghai och sedan hemresa innan de 144h har passerat. Men då jag hade tänkt försöka knipa platser med SAS och därmed få till en relativt billig resa för 100k EB-poäng så skiter det sig om jag inte 1) kan hitta någon billiga flygbiljetter så jag kan flyga någon annanstans över en dag alt. flyger hem från Tokyo och löser en enkelbiljett mellan PVG-HND.

Om jag lyckas hitta en hemresa från Tokyo så kan det också vara ett alternativ, men dessa platser brukar gå som smör i solskenet. Ska ligga och bevaka och se om det kan bli ett alternativ. :)

Tips, dessa biljetter släpps 330 dagar innan, hemresan släpps 16:00 lokal tid i Sverige så gäller att hugga direkt då! Jag bokade 6 januari 2022 i onsdags, så idag bör 8 januari ha släpps, osv osv

Tips, dessa biljetter släpps 330 dagar innan, hemresan släpps 16:00 lokal tid i Sverige så gäller att hugga direkt då! Jag bokade 6 januari 2022 i onsdags, så idag bör 8 januari ha släpps, osv osv
Det har jag koll på! Kör ju hamna i samma sits som dig när jag bokar utresan och sedan ska lägga till hemresan. Du får gärna skicka ett PM sen hur du har löst det hela.

Tips, dessa biljetter släpps 330 dagar innan, hemresan släpps 16:00 lokal tid i Sverige så gäller att hugga direkt då!

Det verkar som detta ändrats på sistone att de nu släpps 17.00, har hårdbevakat detta i en vecka. Den konspiratoriskt lagde noterar att det är samma tid som SAS kundtjänst stänger.

Det verkar som detta ändrats på sistone att de nu släpps 17.00, har hårdbevakat detta i en vecka. Den konspiratoriskt lagde noterar att det är samma tid som SAS kundtjänst stänger.
Senast igår släpptes resan för 7.e januari 16:00 så det är 16:00, dvs 00:00 i Tokyo, som gäller. HND->CPH

Toppen